در حالی که هنوز از آیین‌نامه MMS مخابرات خبری نیست، مدیرعامل ایرانسل ابراز امیدواری کرده که این آیین‌نامه تا پایان مرداد در اختیار این اپراتور قرار گیرد. قلمبر دزفولی همچنین درباره مشکلات متعدد مشترکان ایرانسل در دریافت سیم‌کارت‌های هدیه این شرکت گفته است که تاخیر در ارائه سیم‌کارت‌های هدیه از جانب شرکت پست صورت گرفته است و دلیل آن هم همزمان شدن ارائه این سیم‌کارت‌ها با کارت‌های هوشمند سوخت بوده است.

به گفته دزفولی اطلاعات ارسال هدیه‌های ایرانسل از پست دریافت شده و با ام‌ام‌اس به مشترکان اطلاع داده شده که دقیقا سیم‌کارت هدیه خود را از کدام واحد پستی دریافت کنند.

مهلت پرداخت قبوض تلفن‌همراه

اگر تاکنون فرصت پرداخت قبض این دوره تلفن‌همراه را پیدا نکرده‌اید خوب است بدانید که فقط سیزده روز برای پرداخت هزینه تلفن‌همراه خود فرصت دارید.

شرکت ارتباطات سیار مهلت پرداخت صورت حساب این دوره خود را تا ششم شهریور اعلام کرده و این موضوع را از طریق پیامک به هفده‌میلیون مشترک خود اطلاع داده است. اگر هم تاکنون قبض این دوره خود را دریافت نکرده‌اید بهتر است هر چه سریع تر به یکی از مراکز خدمات تلفن مراجعه کنید.

سیم‌کارت‌های جدید نمی‌سوزند

معاون بازاریابی شرکت ارتباطات سیار گفته که سوختن بی دلیل گروهی از سیم‌کارت‌های جدید این اپراتور صحت ندارد و شبکه هیچ تغییری را در شمار تعویض سیم‌کارت نشان نمی‌دهد. هفته گذشته گزارش‌هایی از سوختن سیم‌کارت‌های جدید واگذار شده توسط اپراتور دولتی تلفن هماره با کدهای ۵، ۶ و ۷ منتشر شده بود.

به گفته این مقام مسوول در سال حدود دودرصد سیم‌کارت‌های این شرکت توسط مشترکان به دلیل سوختن تعویض می‌شود. وی همچنین گفته که اگر سیم‌کارت تلفن‌همراه ظرف شش ماه به دلیل نقص فنی سوخت این سیم‌کارت در دفاتر سی و هشت گانه ارتباطات سیار در سراسر کشور آزمایش شده و بهای تعویض به مشترک بازپرداخت خواهد شد. این که چگونه می‌توان تشخیص داد یک سیم‌کارت به دلیل نقص فنی سوخته یا به دلیل اهمال مشترکان ما هم نمی‌دانیم.

نرخ پیام کوتاه گران است

رییس سازمان تنظیم مقررات گفته که نرخ پیام کوتاه گران است و باید در این خصوص تجدید نظر شود، وی به موبنا گفته اپراتور اول تلفن‌همراه باید نتایج بررسی‌ها و مطالعات خود را در زمینه تعرفه پیام کوتاه به سازمان تنظیم مقررات ارسال کند.

در همین حال وفا غفاریان معاون وزیر ارتباطات گفته که نرخ پیام کوتاه را معقول می‌داند و برنامه‌ای برای کاهش تعرفه این سرویس وجود ندارد. این که چرا بین مسوولان وزارت ارتباطات در زمینه یک موضوع این همه تفاهم و هماهنگی وجود دارد را ما نیز درک نمی‌کنیم.