ثبات قیمت در بازار دستگاه فاکس و فتوکپی

بازار دیجیتال- قیمت انواع دستگاه فاکس و فتوکپی نسبت به سه ماه گذشته ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. طبق اعلام فروشندگان این کالا در بازار، در بین مارک‌های مختلف دستگاه فاکس برندهای brother، Sharp و Panasonic و در بین دستگاه‌های فتوکپی برند sharp جزو پرفروش‌های بازار هستند.

طبق اعلام قسمت فروش شرکت مادیران، در بین مدل‌های مختلف از دستگاه‌های فتوکپی این شرکت تنها مدل AR-۱۱۸j با رشد ۵۴هزار تومانی قیمت مواجه بوده است که این دستگاه در حال حاضر با قیمت یک‌میلیون و ۳۵۳هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین مدل AR-M۶۲۰u از دستگاه‌های فتوکپی حرفه‌ای این شرکت است که با قیمت ۱۵میلیون و ۴۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

این دستگاه چند کاره با ویژگی‌هایی چون قابلیت کپی‌برداری، چاپ و اسکن، تهیه کپی در ۹/۳ ثانیه و تجهیز به حافظه ۱۲۸ مگابایتی در بازار موجود است.

در میان دستگاه‌های فاکس شارپ نیز مدل FO-A۶۶ جزو پرفروش‌های بازار است که با قیمتی حدود ۱۴۰ تا ۱۴۳هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

طبق اعلام فروشندگان بازار دستگاه فاکس در مدل‌های مختلفی چون، حرارتی، تحریری و لیزری در بازار موجود هستند که دستگاه‌های فاکس حرارتی که بیشتر برای امور تجاری و خانگی مناسب هستند، از فروش بالاتری نسبت به دو مدل دیگر برخوردارند.

FO-۵۱ و UX-۴۱ جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های فاکس حرارتی این شرکت در بازار معرفی شدند که با قیمت ۹۹هزار و ۸۰۰ تا ۱۰۱هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند.

مدل‌های UX-A۵۵۷ و UXP۵۲۷ نیز جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های فاکس تحریری شارپ هستند که به ترتیب با قیمت ۱۳۹هزار و ۱۱۱هزار تومان به فروش می‌رسند. همچنین مدل AM-۴۰۰ از دستگاه‌های فاکس لیزری پرفروش‌ این برند در بازار است که قیمتی حدود ۳۶۸تا ۳۷۰هزار تومان دارد.

فروشندگان همچنین مدل‌های ۸۰۲ و ۸۲۵ را جزو جدیدترین دستگاه‌های فاکس لیزری پاناسونیک معرفی کردند که به ترتیب با قیمت ۴۲۰هزار و ۶۸۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

مدل‌های ۹۳۱، ۹۳۳ و ۹۳۷ نیز جزو دستگاه‌های فاکس حرارتی پرفروش پاناسونیک هستند که به ترتیب قیمتی حدود ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۳۰هزار تومان دارند.

همچنین مدل‌های ۳۴۲، ۳۶۲ و ۳۸۶ از جدیدترین دستگاه‌های فاکس تحریری پاناسونیک هستند که با قیمت ۱۰۰تا ۲۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

مدل DP۱۸۲۰ نیز از دستگاه‌های فتوکپی پرفروش شرکت پاناسونیک است که با قابلیت ۱۸ کپی در دقیقه با قیمت ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

مقدم، یکی از فعالان بازار خرید و فروش دستگاه فاکس و فتوکپی می‌گوید: به طور کلی عرضه و تقاضا عامل مهمی در تعیین قیمت انواع دستگاه فاکس و فتوکپی است. به طوری که افزایش تقاضا طی سال گذشته موجب رشد ۲درصدی نرخ انواع دستگاه فاکس شد. اما پس از گذشت حدود سه ماه پس از این اتفاق به علت افزایش عرضه این کالا به بازار قیمت‌ها به میزان سابق بازگشت. به گفته وی در بین دستگاه‌های فتوکپی نیز دستگاه‌های چند کاره که طی سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند و بیشتر برای محیط‌های کوچک اداری یا مصارف خانگی مناسب هستند، توانسته‌اند سهم بزرگی از بازار خرید و فروش این کالا را به دست گیرند.

سامسونگ، کانن، شارپ و... از جمله شرکت‌هایی هستند که به عرضه دستگاه‌های چند کاره به بازار می‌پردازند که در این بین دستگاه‌های چند کاره سامسونگ و پس از آن شارپ و کانن از فروش بالایی برخوردارند.