بازار دیجیتال - بازار خرید و فروش سیم‌کارت در روز گذشته همچنان با رکود نسبی همراه بود و قیمت‌ها در مناطق مختلف تهران هیچ تغییری نکرده است.

فعالان بازار، کاهش خرید و فروش سیم‌کارت و ثبت‌نام مجدد سیم‌کارت شرکت ارتباطات سیار را علت اصلی رکود و ثبات قیمت این کالا اعلام کرده‌اند. این در حالی است که به علت کمبود کدهای صفر ۳ و ۵، این کدها با نوسان قیمت مواجه بوده و به ترتیب بین ۴۵۰ تا ۴۸۰ و ۳۸۰ تا ۴۲۰هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.
در میان سیم‌کارت‌های اعتباری هم، تالیا و ایرانسل با قیمتی نسبتا ثابت در بازار به فروش می‌رسند. اما فعالان بازار از کاهش تقاضا برای خرید سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور خصوصی خبر دادند که در مقابل این کاهش تقاضا، بازار سیم‌کارت اعتباری دولتی با افزایش مخاطب روبه‌رو شده است. به گفته یکی از فروشندگان سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول، بازار این سیم‌کارت که تا 50هزار تومان معامله می‌شود، بسیار رونق یافته و در حقیقت این نوع سیم‌کارت آنچه را که مشتری خواهان آن است را تامین کرده است. به گفته وی این سیم‌کارت‌ها همه امکانات سیم‌کارت‌های ثابت اپراتورهای اول را دارا هستند و در همه شهرهای کشور قابل استفاده بوده و محدودیت مکانی ندارد و مردم تمایل زیادی برای خرید آن نشان می‌دهند.