هفته گذشته هم درباره سرپرستی و متولی موبایل ایرانی صحبت کردیم و اختلاف نظرهای موجود بین سه نهاد حاکم بر این بازار را بیان کردیم. در حال حاضر انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و تلفن‌همراه، اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و لوازم یدکی و اتحادیه تجهیزات مخابراتی، سه نهادی هستند که هر کدام ادعای مدیریت در حوزه تلفن‌همراه کشور را دارند.

اما به تازگی افشار فروتن لاریجانی در موضعی مقابل با صحبت‌های هفته گذشته ابراهیم درستی به موبنا گفته است که این انجمن زیر نظر اتحادیه صوتی و تصویری فعالیت نمی‌کند و تعامل ما با اتحادیه‌های مختلف فعال، فقط با هدف سالم‌سازی بازار صورت می‌گیرد.

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت و گوشی تلفن‌همراه می‌گوید: مجوز این انجمن از سوی وزارت کار صادر شده و مجوز اتحادیه لوازم صوتی از سوی وزارت بازرگانی، در نتیجه هیچ ارتباط ارگانیکی بین این دو نهاد وجود ندارد.

ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و لوازم یدکی چندی پیش در اظهارنظری انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت و تلفن‌همراه را بازوان این اتحادیه نامیده و گفته بود، این همکاری مشروط بر آن است که انجمن در راستای سیاست‌های اتحادیه حرکت کند.

این در حالی است که فروتن لاریجانی در این باره می‌گوید: انجمن با هر نهاد صنفی و اتحادیه‌ای که در زمینه سیم‌کارت و تلفن‌همراه فعالیت می‌کند، همکاری و تعامل داشته اما این به معنی زیرمجموعه بودن ما یا آنها نیست و تمام نهادهای صنفی، مستقل محسوب می‌شوند.

جریمه GCها در انتظار نظر کمیته حل اختلاف

مشاور مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در گفت‌و‌گویی درباره جریمه پیمانکاران این شرکت در کمیته حل اختلاف اظهار داشته است که این پیمانکاران مواردی را مطرح کردند که آنها را دقیقا مورد بررسی قرار داده و سندهای لازم برای کمیته حل اختلاف ارسال شده است.

حمیدرضا نیکوفر در این باره می‌گوید: باید منتظر ماند تا کمیته حل اختلاف، ‌نظر نهایی خود را در خصوص فعالیت‌های پارس ایراتل و بهین ارتباط، دو پیمانکار شرکت ارتباطات سیار اعلام کند تا نسبت به تاخیر آنها در انجام تعهداتشان تصمیم‌گیری شود.

بهینه‌سازی شبکه ارتباطات سیار ادامه دارد

به گفته معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار، پروسه بهینه‌سازی و نگهداری شبکه تلفن‌همراه ارتباطات سیار به صورت پیوسته و دائم در حال انجام است. به گفته سیدحسن رضوی، به طور متوسط ماهانه ۵۰۰ آنتن BTS به شبکه ارتباطات سیار اضافه می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش موبنا که چرا آنتن‌دهی تلفن‌همراه در برخی مناطق با مشکل مواجه است، می‌گوید: شبکه، هم از طریق پیمانکاران و هم‌ از سوی شرکت ارتباطات سیار در حال بهینه‌سازی است و با ورود ایستگاه‌های جدید، شبکه‌ها بازنگری می‌شوند و در نتیجه مشکلات شبکه شناسایی و در نهایت برطرف می‌شود.