توشیبا دومین فراخوان خود را در عرض یک ماه برای جمع آوری باتری‌های رایانه نوت‌بوک سونی که داغ می‌شوند و ناگهان آتش می‌گیرند، صادر کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی تکنولوژی وب، فراخوان اخیر را که «کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی آمریکا» اعلام کرده است، حدود

یک‌هزار و ۴۰۰نوت‌بوک را دربرمی‌گیرد.

این طرح‌ها شامل Satellite A۱۰۰ و A۱۵۰ و Tecra A۷ هستند که به بهای ۶۸۰دلار به فروش می‌رسند.

این فراخوان به دنبال انتشار سه گزارش در مورد داغ شدن باتری‌های نوت‌بوک در خارج از آمریکا انجام می‌شود.

در این گزارش‌ها خبری مبنی بر بروز آسیب منتشر نشده است، اما کمیسیون ایمنی کالای مصرفی آمریکا به دارندگان نوت‌بوک توصیه کرده است از جریان برق شهر استفاده کنند و باتری‌ها را برای تعویض بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای شرکت توشیبا

ارسال کنند.

توشیبا در ماه ژوئیه ۱۰هزار باتری نوت‌بوک‌های «ساتلیت» و «تکرا» را جمع‌آوری کرد. این شرکت ماه ژوئن گزارش داد یک باتری سونی موجب آتش گرفتن حداقل دو رایانه نوت‌بوک شده است.

شرکت‌های «اپل»، «دل»، «لنوو»، «گیت‌وی» و «ایسر آمریکا» نیز فراخوان جمع‌آوری باتری‌های قابل شارژ معیوب را منتشر کرده‌اند. این اقدام جهانی سال گذشته و به دنبال بروز نقص و گرم شدن بیش از حد منبع برق در نوت‌بوک‌های تولیدی چندین شرکت انجام شد.

سونی نیز سال گذشته ۹/۶میلیون باتری را از بازار جمع‌آوری کرد که بزرگ‌ترین فراخوانی بود که تاکنون در صنعت رایانه صورت گرفته است.

هرچند فراخوان جمع‌آوری باتری‌های، معیوب، فروش نوت‌بوک را کاهش نداده است، اما کارشناسان اعلام کردند حتی نقص باتری نیز می‌تواند باعث شود برخی خریداران نوت‌بوک از خرید برخی مارک‌ها صرف‌نظر کنند.

شماره‌ طرح‌های باتری‌هایی که در فراخون اخیر اعلام شده است عبارتند از . PSAA۰U, PSAA۲U, PSAA۸U, PSAA۹U, PTA۷۰U , PTA۷۱U.