از انفجار لپ تاپ خود جلوگیری کنید

بازار دیجیتال - با توجه به ضخامت ناچیز لپ‌تاپ‌ها و بالا رفتن دمای قطعات داخلی آنها به ویژه قطعات مهمی چون باتری، CPU و RAM میز لپ‌تاپ با اثرگذاری که در کاهش دمای لپ‌تاپ دارد، انتخابی لازم و صحیح برای کاربران این کالا به شمار می‌رود. امروزه LAPTOP MATE یا میز لپ‌تاپ با قیمتی حدود ۸ تا ۹هزار تومان توسط کارشناسان دانشگاه پلی‌تکنیک طراحی و تولید شده است و کاربران با استفاده از این میز می‌توانند کمک شایانی به افزایش طول عمر لپ‌تاپ خود کنند. البته نمونه‌های خارجی این کالا نیز با قیمتی حدود ۳۰ تا ۴۰هزار تومان در بازار موجود است.

در متن زیر بخشی از مزیت‌های استفاده از میز لپ‌تاپ ذکر شده است.

۱ - با استفاده از میز لپ‌تاپ درجه حرارت لپ‌تاپ تا میزان ۱۵ درجه کاهش می‌یابد که این امر نقش قابل توجهی در ارتقای عملکرد باتری لپ‌تاپ، CPU، RAM و سایر قطعات لپ‌تاپ دارد.

ضمن آن که با توجه به خطر انفجار باتری لپ‌تاپ در اثر افزایش دما و نقش موثر میز لپ‌تاپ در کاهش دما می‌توان ارتقای ایمنی سیستم را مورد توجه قرار داد.

توجه داشته باشید که افزایش دما یکی از مهم‌ترین عوامل در فرسودگی باتری لپ‌تاپ و به طور کلی قطعات الکترونیک است و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولید کنندگان محصولات الکترونیک کاهش دمای پیرامون قطعات است.

۲ - احتمال بروز اشکالات ژنتیکی نقش ایمن‌سازی و مطمئن میز لپ‌تاپ در خنثی سازی بروز این مشکل عامل مهمی برای استفاده از میز لپ‌تاپ است.

۳ - این وسیله باعث افزایش ۲۰درصدی مدت زمان حفظ شارژ باتری می‌شود.

۴ - با توجه به هزینه چند صدهزار تومانی و یا میلیونی خرید لپ‌تاپ بدون شک هزینه‌ای ناچیز در حد ۸ تا ۴۰هزار تومان برای تضمین سلامت خود و لپ‌تاپ کاری عاقلانه و منطقی است.

۵ - میز قابل حمل لپ‌تاپ را به راحتی می‌توان در کیف لپ‌تاپ، کلاسور یا کیف دستی جای داد بنابراین در هر جایی می‌توان از آن استفاده کرد.

۶ - مزیت دیگر این میز عدم نیاز به مصرف انرژی است که این مساله آن را بسیار کاربردی ساخته است.

۷ - توجه داشته باشید طراحی این میز به گونه‌ای است که شما بدون توجه به مارک، سایز و مدل لپ‌تاپ خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

۸ - با این میز در اتومبیل روی نیمکت یا هر مکان دیگری به راحتی می‌توانید از موس استفاده کرده و نیازی به قرار دادن لپ‌تاپ بر روی سطح میز تحریر یا زمین نیست.

۹ - با وجود لایه‌های فوم در قسمت زیرین میز احتمال خش‌افتادگی بر روی لپ‌تاپ از بین می‌رود.