نتایج تحقیقات کنفدراسیون بازرگانی اروپا که در بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۶ انجام شده، نشان می‌دهد که شهروندان اروپایی در سال‌های اخیر بیشتر از آنکه مواد غذایی بخرند، تمایل به خرید تلفن‌همراه دارند. به گزارش «مهر»، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که در سال ۱۹۹۵ شهروندان اروپایی بیشتر بودجه سبدخانوار خود را به خرید مواد غذایی و بهداشتی اختصاص می‌دادند. این درحالی است که در مدت ۱۰ سال این الگوی خرید تغییر کرده و بیشتر صرف خرید تلفن‌همراه، رفتن به تعطیلات و خدمات فرهنگی می‌شود.

تحقیقات کنفدراسیون اروپا که درخصوص الگوی مصرف شهروندان اروپایی در دوره ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۶ انجام شده است، نشان می‌دهد که خرید خدمات خطوط موبایل و گوشی‌های تلفن‌همراه در مدت ۱۰ سال ۷/۱۰درصد رشد داشته است.

همچنین در این دوره، خرید لوازم خانگی الکترونیکی در اروپا ۸/۱درصد افزایش داشته است.

همچنین تحقیقات سازمان تنظیم مخابرات فرانسه نشان می‌دهد که از هر ۱۰ شهروند فرانسوی بیش از هشت نفر از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند که این رقم برابر با ۲/۸۳درصد از کل جمعیت این کشور است.

به علاوه، تماس‌های تلفنی سه ماهه دوم سال ۲۰۰۷ از طریق تلفن‌همراه نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۰۶، با یک رشد ۱۲درصدی مواجه بوده است به طوری که در این دوره ۶۶/۳۳میلیارد دقیقه تماس تلفنی از طریق تلفن‌همراه به ثبت رسیده است.

باوجود این به نظر می‌رسد خدمات ارائه شده روی تلفن‌های همراه برای مثال «ام ام اس» رشد چندانی نداشته و این رقم از ۳/۱۳میلیون کاربر در سال ۲۰۰۶ تنها به ۹/۱۴میلیون نفر رسیده است.

همچنین تعرفه‌های ارائه شده از سوی اپراتورهای تلفن‌همراه تا پایان ماه ژوئن ۲۰۰۷ از ۳/۳۶یورو ماهانه در سال ۲۰۰۶ به ۵/۳۴یورو در ماه کاهش یافته است.