انتظار موبایل ایرانی برای حذف برخی از هزینه‌های اضافی توسط اپراتور اول به پایان رسید. صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران روز گذشته از حذف هزینه ۱۰هزار ریالی نمایشگر از قبوض مشترکان تلفن‌همراه شرکت ارتباطات سیار خبر داد. به این ترتیب درآمد ۱۷۰میلیارد ریالی اپراتور اول از ۱۷میلیون مشترک در هر دوره دوماهه کاهش یافت.

اما مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری مخابرات ایران به فارس گفت که در‌حال‌حاضر تعرفه این سیم‌کارت‌ها ۵۰درصد بیشتر از تعرفه اپراتور اول و همانند تعرفه تالیا است. وی خاطرنشان ساخت: تا پایان شهریورماه سال‌جاری بسته قیمتی تعرفه سیم‌کارت اعتباری دولتی تعیین می‌شود.

هماهنگی در ضوابط پروانه اپراتور‌های تلفن‌همراه

لطف‌ا... سبوحی، معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه تاکید کرد: باید تمامی ضوابط و شرایط پروانه اپراتور‌های تلفن‌همراه موجود در کشور متناسب و هماهنگ با یکدیگر باشند.وی به پروانه اپراتور سوم تلفن‌همراه اشاره و تصریح کرد: براساس پروانه، اپراتور سوم موظف به ارائه سرویس‌های نسل سوم است. در حالی که اپراتور‌های اول و دوم در این زمینه با محدودیت روبه‌رو هستند. سبوحی با بیان اینکه امکان تفاوت حق‌لاینس، حق‌السهم‌ها و سایر شرایط در پروانه اپراتور‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: پروانه اپراتور سوم باید به گونه‌ای طراحی شود تا شرایط رقابتی برای سایر اپراتورها حفظ شود.

ارائه سیم‌کارت‌های مخصوص ارسال پیامک

به گفته معاون وزیر ارتباطات، تدوین آیین‌نامه تعیین تعرفه سیم‌کارت‌های خاص ارسال پیام کوتاه (SMS ONLY) آغاز شده و پس از تدوین و تصویب به بازار عرضه خواهد شد.

وفا غفاریان، در این باره به موبنا گفت: تعیین تعرفه این سرویس، مراحل کارشناسی خود را طی می‌کند و پس از آن به منظور تصویب به مجمع مخابرات ایران فرستاده می‌شود. سیم‌کارت‌های خاص که تنها قابلیت ارسال پیام‌ کوتاه را دارند، برای آن دسته از مشترکانی که صرفا از سرویس SMS تلفن‌همراه استفاده می‌کنند کاربرد خواهد داشت و برای تعرفه‌های آن تعریف دیگری می‌شود. وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران پیش از این از ارائه سیم‌کارت‌های چندمنظوره خبر داده بود که چندی پیش و با عرضه گوشی‌های دو سیم‌کارته در بازار ارائه این سیم‌کارت‌ها را منتفی دانست.

ایران، خدمات تلفن‌همراه صادر می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سیستم خدمات اپراتوری تلفن‌همراه ایران در سایر کشورها در آینده نزدیک خبر داد.

محمد سلیمانی در این باره اظهار داشت: برای فعال‌سازی و راه‌اندازی این خدمات ستادی ویژه با همکاری وزارت امور خارجه تشکیل شده و وزارت ارتباطات نیز عضو این ستاد است.

به گفته وزیر ارتباطات با راه‌اندازی سیستم خدمات اپراتوری کشور، اپراتورهای موجود و نیز بخش‌خصوصی می‌توانند در کشورهای آفریقایی و نیز آسیای میانه به فعالیت بپردازند.