ثبات قیمت در بازار اسپیکر

بازار دیجیتال- قیمت انواع اسپیکر طی یک ماه گذشته ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. طبق اعلام فعالان بازار، این قیمت‌ها نسبت به شش ماه گذشته در حدود ۲تا۳درصد افزایش یافته است.

سامانی، یکی از فروشندگان اسپیکر در پاساژ پایتخت ضمن معرفی اسپیکرهای microlab، Edi fire و Farassoo به عنوان پرفروش‌های بازار مدل‌های DN۹D-۶۶۳، ۵۶۳E و ۵۶۲E از اسپیکرهای microlab را جزو پرفروش‌های بازار معرفی می‌کند که به ترتیب با قیمت ۲۳هزار، ۱۹هزار و ۲۳هزار تومان به فروش می‌رسند.

به گفته وی اسپیکرهای microlab با گارانتی‌های مختلفی چون تهران دیتا و PROBIT به فروش می‌رسند و بسیاری از فروشندگان نیز اقدام به فروش این کالا با مارک‌های مختلف بدون گارانتی می‌کنند.

طبق اعلام نمایندگی فروش اسپیکرهای microlab مدل Lexus۲xr اسپیکر جدید این شرکت است که به تازگی وارد بازار داخلی شده است، اما به دلیل عرضه محدود این کالا هنوز قیمت مشخص برای آن اعلام نشده است.

فروشندگان همچنین مدل‌های FMS-۳۰۳۰ و FMS-۳۸۳۳ از اسپیکرهای فراسو را جزو پرفروش‌های بازار معرفی کردند که با قیمتی حدود ۲۵ و ۲۳هزار تومان به فروش می‌رسند.

محسنی یکی از فروشندگان بازار از افزایش ۲درصدی نرخ اسپیکرهای فراسو طی یک ماه اخیر خبر داد.

این در حالی است که نمایندگی فروش شرکت فراسو این ادعا را تکذیب کرده و از ثبات قیمت اسپیکرهای فراسو طی یک ماه اخیر خبر می‌دهد.

فروشندگان همچنین مدل R۵۲۰۱ از اسپیکرهای EDI FIRE را جزو گران‌قیمت‌ترین‌های بازار معرفی کردند که با قیمت ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد و یک اسپیکر حرفه‌ای به شمار می‌رود.

مدل LX۱۶۳۲۵ نیز گران‌قیمت‌ترین اسپیکر MICRO LAB است که با قیمت ۸۵هزارتومان به فروش می‌رسد.

برخی از فعالان بازار معتقدند در بازار اسپیکر آن دسته از اسپیکرهایی پرفروش هستند که از قیمت پایینی برخوردارند و اسپیکرهای گران‌قیمت معمولا توسط قشر خاصی خریداری می‌شود.

این فروشندگان مدل SP-Q۰۶۵ از اسپیکرهای GENIUS را جزو ارزان‌قیمت‌ترین‌های بازار معرفی کردند که با قیمت ۵هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.