به این نکات توجه کنید

بازار دیجیتال- بزرگترین مزیت تلفن‌های بی‌سیم این است که می‌توانند همیشه در دسترس باشند. از آنجا که این نوع تلفن‌ها قیمت بیشتری نسبت به تلفن‌های معمولی دارند بهتر است در هنگام خرید با دقت بیشتری انتخاب شوند.

راهنمای خرید:

۱ - در زمینه آنتن‌دهی تلفن‌، چندان به ادعای تولیدکننده اعتماد نکنید، زیرا آنتن دهی بیش از اینکه به دستگاه مرتبط باشد به شرایط مختلف- موقعیت مکانی- ارتباط دارد.

۲ - به مقدار زمان شارژ باتری در زمانی که تلفن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد توجه کنید این دوره از ۷تا۳۰روز متغیر است. تلفنی را انتخاب کنید که دارای باتری «نیکل متال‌ هایبرید» باشد که عمر شارژ آن بیشتر است.

۳ - مدلی را انتخاب کنید که اتمام شارژ باتری را با اخطار صوتی اطلاع دهد.

۴ - تلفن‌های بی سیم دارای قابلیت‌های متعددی مانند شماره‌گیری مجدد، شماره‌گیری سریع و شماره‌گیری صوتی هستند که برخی از این موارد در بعضی از مدل‌ها وجود ندارد.

قبل از خرید تلفن این موارد را در نظر داشته باشید و از فروشنده درباره آنها سوال کنید.

۵ - امکان برقراری ارتباط میان گوشی و پایه تلفن یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب تلفن بی سیم است، زیرا در مواقعی که نمی‌دانید گوشی تلفن کجا است، با فشردن دکمه، صدایی از گوشی شنیده شده و می‌توانید محل آن را شناسایی کنید.

۶ - امکانات اداری گوشی‌های بی سیم نیز متعدد و مطابق با نیازهای کاربران هستند. امکان کنفرانس‌ تلفنی، انتقال خط، داشتن دو یا چند خط با شماره مشترک از جمله این قابلیت‌ها است که می‌توانید بنابر نیاز خود، تلفنی با مشخصات فوق را انتخاب کنید.

-مشخصات جانبی دیگری از جمله کلیدهای نورانی، قابلیت‌ کم و زیاد شدن صدای گفت‌وگو، تجهیز بلندگو و دکمه قطع صدای زنگ نیز از جمله موارد مهمی هستند که در هنگام خرید باید به آنها دقت شود.