تنوع مارک در بازار تلفن‌های بی‌سیم

بازار دیجیتال- قیمت انواع گوشی تلفن ثابت طی یک ماه اخیر ثابت بوده است. طبق اعلام فعالان بازار تلفن‌های بی‌سیم زیمنس، پاناسونیک، مافکو، تکنوتل و تلفونیکا جزو مارک‌های اصلی بازار محسوب می‌شوند که از استقبال بالایی برخوردارند. مجلسی یکی از فروشندگان انواع تلفن‌ بی سیم در خیابان اکباتان، می‌گوید: برندهای زیمنس، مافکو، پاناسونیک بیشتر در زمینه تولید گوشی‌های بی‌سیم فعالیت می‌کنند، ولی مارک‌های تلفونیکا و تکنوتل علاوه بر گوشی‌های بی سیم در زمینه تولید گوشی‌های رومیزی نیز فعال هستند.

به اعتقاد وی قیمت تلفن‌های رومیزی مارک تلفونیکا بین ۹هزار و ۸۰۰ تا ۱۲هزار تومان است. این مدل تلفن‌های رومیزی دارای ویژگی‌هایی چون تجهیز به کلید صفربند و ID CALLER هستند.

در حال حاضر مدل‌های TL-۷۹S، TL۶۸S، TL۶۹S و TL۶۳S از تلفن‌های رومیزی مارک‌ تلفونیکا هستند که همه آنها با قیمت ۹هزار و ۸۰۰تومان به فروش می‌رسند.

همچنین از مارک جنرال به عنوان یکی دیگر از برندهای اصلی گوشی‌ تلفن ثابت در بازار می‌توان نام برد که محصولات آن با قیمت ۴۲ تا

۵۹هزار تومان به فروش می‌رسد.

مدل‌های ۲۹۶۵۰، ۲۹۹۳۷، ۲۹۶۳۸ و ۲۷۹۵۷ جزو گوشی‌های بی‌سیم مارک جنرال محسوب می‌شوند.

به گفته یکی از فروشندگان محصولات جنرال، این مدل گوشی‌ها به دو گوشی بی‌سیم مجهز بوده و همچنین دارای سیستم پیغام‌گیر نیز هستند.

در حال حاضر مدل‌های فوق به ترتیب با قیمت ۴۲، ۴۷،‌۴۰ و ۵۹هزار تومان به فروش می‌رسند. این فروشنده همچنین به مارک پناس اشاره می‌کند که محصولات خود را در مدل‌های ۳۳۷۰۰، ۳۳۱۰۰، ۳۳۸۰۰ و ۳۴۱۵۰ به بازار ارائه کرده است و همه اینها با قیمت ۳۶هزار تومان به فروش می‌رسند.

طبق اعلام فعالان بازار بیشترین فروش گوشی‌های بی سیم به مارک پاناسونیک اختصاص دارد که دلیل این موضوع کیفیت بالای این کالاها عنوان شده است.

میکروتل، فوجی‌تل و وگاتل نیز جزو مارک‌های متفرقه بودند بازار معرفی شده‌اند که قیمت تلفن‌های بی‌سیم آنها حدود ۲۰ تا ۲۵هزار تومان و گوشی‌های رومیزی این مارک ۷ تا ۹هزار تومان است.