ثبات یا افزایش قیمت لپ‌تاپ

بازار دیجیتال - با ورود مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار، نرخ این کالا طی دو هفته اخیر در برخی برندها افزایش یافته است. فعالان بازار ضمن بیان مطلب فوق رشد قیمت انواع لپ‌تاپ را طی دو هفته اخیر در حدود ۳۰ تا ۲۰۰هزار تومان اعلام کردند. این در حالی است که برخی از نمایندگی‌های فروش، افزایش نرخ لپ‌تاپ را تکذیب کرده و از ثبات قیمت این کالا طی دو هفته اخیر خبر می‌دهند.

شرکت سونی از دسته شرکت‌هایی است که به‌رغم عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار تغییری در قیمت لپ‌تاپ‌های خود اعمال نکرده است. طبق اعلام نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های سونی، مدل‌های VGN-FZ۱۵ و VGN-FZ۱۸ از لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت هستند که طی یک تا دو روز آینده وارد بازار می‌شوند

و با وجود معرفی این مدل‌ها به بازار نرخ مدل‌های قدیمی‌تر با کاهش یا افزایش مواجه نشده است. همچنین شرکت ایران رهجو، ‌نمایندگی رسمی فروش لپ‌تاپ‌های سونی مدل VGN-AR ۳۸ GP را به ‌عنوان گران قیمت‌ترین لپ‌تاپ این برند معرفی کرد که با قیمت ۴میلیون و ۲۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌‌هایی چون تجهیز به پردازندهcentrino core ۲ Duo حافظه ۲۴۰ گیگابایتی، RAM ۲ گیگابایتی و صفحه نمایش

LCDا۱۷ اینچ از نوع wuxGA است. نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های HP نیز ضمن اعلام خبر ورود مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار گفت: انتشار خبر ورود لپ‌تاپ‌های جدید به بازار طی دو هفته اخیر، رشد قیمت لپ‌تاپ‌های HP را به علت کاهش عرضه این کالا به بازار در پی داشت که این رشد قیمت در حدود ۵۰ تا ۲۰۰هزار تومان بوده است. این نمایندگی همچنین از ورود مدل‌هایDV۶۵۷۰ ،

اDV۶۵۸۰ا ، DV۶۵۹۹ و V۶۴۵۰ به بازار خبر داد که با گارانتی همراه پردازش به ترتیب به قیمت یک میلیون و ۳۲۰هزار ، یک میلیون و ۵۲۰هزار، یک میلیون و ۴۱۰هزار و ۹۶۰هزار تومان به فروش می‌رسند. در بین لپ‌تاپ‌های جدید HP مدل DV۶۵۸۰ با ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Core ۲ Dou T۷۵۰۰ ، حافظه ۲۰۰ گیگابایتی، RAMا ۲۰۴۸ مگابایتی و صفحه نمایشLCDا ۴/۱۵ اینچی از نوع WXGA جزو گران‌قیمت‌های بازار و مدل V۶۴۵۰ با قابلیت‌هایی چون تجهیز به پردازنده Core ۲ Duo T۲۴۵۰ ، حافظه۱۶۰+S گیگابایتی،RAMا۱۰۲۴ مگابایتی و صفحه نمایش LCD ۱۵/۴ اینچی از نوع WXGA جزو ارزان‌قیمت‌های تازه وارد بازار هستند. همچنین این نمایندگی از افزایش ۱۰۰هزار تومانی نرخ مدل DV۶۵۵۰ از لپ‌تاپ‌های HP خبر داد. فروشندگان بازار که رشد قیمت این مدل لپ‌تاپ را ۱۳۰هزار تا ۱۵۰هزار تومان اعلام می‌کنند، کمبود این مدل را در بازار دلیل اصلی رشد قیمت این مدل لپ‌تاپ طی سه تا چهار روز اخیر عنوان کردند. نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های توشیبا نیز از ثبات قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت خبر داد. این در حالی‌است که فروشندگان معتقدند نرخ لپ‌تاپ‌های این شرکت در حدود ۲ تا ۵درصد افزایش یافته است. فروشندگان بازار در مورد نوسانات نرخ لپ‌تاپ در بازار می‌گویند: «لپ‌تاپ از دسته کالاهایی است که به طور مداوم با تغییر قیمت مواجه است. به طوری که ممکن است گاه قیمت این کالا در طول یک هفته دو یا سه بار تغییر کند. به همین دلیل نمی‌توان جریانی منظم را برای قیمت و میزان خرید و فروش این کالا در نظر گرفت. فعالان بازار معتقدند، با توجه به ورود هر روزه مدل‌های جدید به بازار طی هفته‌های آتی شاهد رشد قیمت مدل‌های کمیاب و کاهش قیمت مدل‌های قدیمی که چندان هم کمیاب نیستند خواهیم بود.