کارلوس اسلیم، ‌میلیاردر مکزیکی، وعده داد که صد‌ها‌ هزار لپ‌تاپ را به کودکان مکزیکی اهدا خواهد کرد. به گزارش ایسنا، صاحب بزرگ‌ترین شرکت تلفن ثابت مکزیک وعده داد که ۲۵۰‌هزار لپ‌تاپ ارزان قیمت را تا پایان سال ۲۰۰۷ و یک‌میلیون را نیز در سال ۲۰۰۸ به کودکان اهدا کند.

اسلیم با دارایی ۵۳‌میلیارد دلار طبق رتبه‌بندی که توسط یک مجله انجام شده، به عنوان دومین مرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود، اما برخی تحلیلگران معتقدند وی ممکن است از بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین مرد جهان پیشی گرفته باشد.

او با اظهار این که رتبه‌بندی‌های مذکور برای وی اهمیتی ندارد اعلام کرد، آنچه مهم است، مشاهده منطبق نبودن تفحص یا فعالیت کاری با زندگی شخصی و خانوادگی است و علاقه‌ای به رقابت با بیل گیتس در بشر دوستی ندارد و بنیاد مربوط به وی و همسرش تلاش دارد گرسنگی را کاهش داده و با بیماری در کشورهای در حال توسعه مبارزه کند.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری میلادی، ۷۰‌میلیون دلار آمریکا به برنامه رایانه‌های ارزان قیمت اختصاص خواهد داد.

با احتساب قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار به ازای هر دستگاه، اسلیم ۳۰۰‌میلیون دلار برای رسیدن به هدف اعطای یک‌میلیون دستگاه اختصاص خواهد داد.

اسلیم همچنین اعلام کرد که لپ‌تاپ‌ها را در مدارس و کتابخانه‌ها قرار خواهد داد تا امکان دسترسی دانش‌آموزان به آن‌ها فراهم شود.