مدیر یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در یاسوج گفت: وزارت ارتباطات و شرکت دیتا در بیشتر موارد خسارت ناشی از قطعی‌های شبکه فیبرنوری را به شرکت‌های خدمات اینترنتی پرداخت نمی‌کنند. مهدی نگین تاجی، در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: براساس توافقنامه (SLA) بین شرکت دیتا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) شرکت دیتا باید به ازای قطعی‌های بیش از یک ساعت شبکه فیبرنوری به شرکت‌های ISP خسارت پرداخت کند.

وی بیان کرد: هرچند در این وضعیت شرکت دیتا مبلغ جداگانه‌ای را به عنوان خسارت پرداخت نمی‌کند بلکه به میزان ساعات قطعی شبکه، از هزینه پهنای باند شرکت‌های ISP می‌کاهد.

به گفته وی با وجود قطعی‌های زیاد و طولانی، شبکه فیبرنوری و اینترنت در چند سال گذشته تنها در چند مورد انگشت شمار این خسارت پرداخت شد.

نگین تاجی با تاکید براینکه شرکت‌های ISP هنگام قطعی شبکه دچار خسارت‌های مالی و معنوی می‌شوند، گفت: در این مواقع علاوه بر زیان‌دهی مالی باید پاسخگوی مشتریان و کاربران نیز باشیم چراکه آنها کارت اینترنتی را از شرکت‌های ISP خریداری می‌کنند و در این مواقع نیز فقط ما را مورد سرزنش قرار می‌دهند.

به گفته وی شرکت دیتا تعهد دارد به ازای هزینه سنگینی که بابت فروش پهنای باند اینترنت دریافت می‌کند، شبکه‌ای با کیفیت و خدمات مناسب را در اختیار شرکت‌های ISP قرار دهد و در صورت بروز هرگونه مشکلی، خسارت ناشی از آن را متقبل شود.

وی با اشاره به اینکه رشد شرکت‌های خصوصی اینترنتی در هر منطقه‌ای باعث افزایش ضریب نفوذ اینترنت می‌شود، گفت: دولت باید در این راستا با عمل کردن به تعهدات خود، شرکت‌های خصوصی را همیاری کند.