آسیب‌شناسی رفتار‌های انسانی به کمک دنیای‌مجازی

جامعه‌شناسان با تحلیل برخی بازی‌های کامپیوتری نظیر World of Warcraft و Second Life قصد دارند رفتارهای انسان‌ها در دنیای واقعی را مورد مطالعه قرار دهند. به گزارش systemgroup، گزارش منتشر شده در آخرین شماره نشریه Science نشان می‌دهد، رفتار انسان‌ها در دنیای مجازی بهترین روش برای تحلیل رفتارهای آنها در دنیای واقعی محسوب می‌شود.

محققان در تلاش هستند با انجام مطالعات گسترده در بازی‌هایWorld of Warcraft و Second Life که دنیای مجازی را برای کاربران ترسیم می‌کند، تفاوت‌های رفتاری، حالات درونی و شخصیت واقعی افراد را بررسی ‌کنند. به گفته دکتر ویلیام بینبریج (William Bainbridge)، مدیر مرکز تحقیقات علمی آمریکا، آزادی‌های موجود در دنیای مجازی می‌تواند علاوه بر نمایان‌سازی شخصیت واقعی انسان‌ها، مشکلات رفتاری را نیز نمایان کند.

بازی‌های کامپیوتری که در آن امکان زندگی مجازی برای کاربران فراهم می‌شود، این روزها محبوبیت زیادی به دست آورده است.

براساس آخرین آمارها، در‌حال‌حاضر ارزش بازار بازی‌های کامپیوتری نظیر Second Life در کشورهای غربی بیش از یک‌میلیارد دلار است. پیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار تا سال ۲۰۱۱ به بیش از۵/ ۱میلیارد دلار برسد.