JVC عرضه‌کننده اولین تلویزیون‌های ژاپنی

زمان و مکان تاسیس: سال ۱۹۲۷ در منطقه یوکوهاما در ژاپن مدیرعامل: ماساهیکو ترادا (Masahiko Terada) محصولات: دستگاه‌های ضبط و پخش صدا و تصویر، نرم‌‌افزار، قطعات الکترونیکی مرتبط با کامپیوتر و محصولات چندرسانه‌ای

میزان درآمد سالانه: ۸۴۰میلیارد ین تا پایان سال ۲۰۰۵، آدرس وب‌سایت: www.victor.co.jp/english/global-e html

بازار دیجیتال- شرکت JVC در سال ۱۹۲۷ با نام «شرکت ژاپنی ماشین‌های سخنگو ویکتور با مسوولیت محدود» و به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آمریکایی «ماشین‌های سخنگو ویکتور» آغاز به کار کرد. در دهه ۱۹۳۰ این شرکت به تولید دستگاه‌های ضبط صدا پرداخت و در سال ۱۹۳۲ تولید رادیو را آغاز کرد.

JVC در سال ۱۹۳۹ اولین تلویزیون ژاپنی JVC را تولید کرد. این شرکت در سال ۱۹۵۳ تحت مالکیت شرکت بزرگ Matsushita قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۶ این شرکت تولید محصولات سازگار با فرمت VHS را توسعه داده و اولین دستگاه‌های ضبط VHS را به بازار معرفی کرد.

در سال ۱۹۷۰ شرکت JVC یک تلویزیون لامپی (CRT) قابل حمل را تولید کرد که در یک محفظه عجیب با یک ساعت زنگ‌دار روی آن عرضه می‌شد که این کار فروش خوبی را نصیب JVC کرد.

JVC در ماه اکتبر سال ۲۰۰۱ برای پیشتازی در تولید و عرضه دوربین‌های فیلمبرداری Camcorder موفق به دریافت جایزه بزرگ Emmy شد. این شرکت اولین دستگاه ضبط و پخش دوکاره DVD و RW را در سال ۲۰۰۵ تولید کرد.

شرکت V(Victor Company of Japan)JVC که در زمینه تولید محصولات الکترونیکی فعال است، به خاطر تولید و عرضه اولین تلویزیون‌های ژاپن و توسعه دستگاه‌های ضبط ویدئویی VHS در سراسر دنیا شهرت دارد.