لپ‌تاپ‌های جدید در راهند

بازار دیجیتال- به‌رغم ادعای فروشندگان لپ‌تاپ در مورد افزایش نرخ این کالا در بازار طی یک هفته گذشته، برخی از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ از ثبات قیمت این کالا طی سه هفته اخیر خبر می‌دهند. سونی و توشیبا که از تولید و عرضه‌کنندگان معروف لپ‌تاپ هستند، از دسته شرکت‌هایی هستند که خبر رشد قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت‌ها را تکذیب کرده‌اند.

در مقابل نمایندگی رسمی فروش لپ‌تاپ‌های HP از رشد قیمت این کالا طی یک هفته اخیر خبر می‌دهد و می‌گوید: «رشد قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت که با ضمانت «همراه پردازش» به بازار عرضه می‌شوند به دلیل رشد نرخ دلار، کمبود لپ‌تاپ‌های HP در بازار و انتشار خبر ورود مدل‌های جدید به بازار رخ داده است.

این نمایندگی از عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های HP به بازار طی روزهای آتی خبر داده که این مدل‌ها شامل DV۶۵۷۰، DV۶۵۸۰ و hp۵۳۰ است.

شرکت ایران رهجو، نمایندگی رسمی فروش لپ‌تاپ‌های سونی نیز از ثبات قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت طی سه هفته اخیر خبر داده و معتقد است این امکان وجود دارد که با ورود مدل‌های جدید به بازار شاهد رشد قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت در بازار باشیم.

این در حالی است که فروشندگان لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت از افزایش ۱۰ تا ۲۵هزار تومانی نرخ لپ‌تاپ‌های سونی در بازار خبر می‌دهند.

همچنین شرکت آفتاب شرق نمایندگی رسمی فروش لپ‌تاپ‌های توشیبا ضمن تکذیب خبر رشد قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت از ورود مدل‌های جدید به بازار خبر داده و می‌گوید: با ورود مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار، مدل‌های قدیمی و پرفروش در بازار کمیاب و قیمت آنها افزایش خواهد یافت. اما این شرکت طی سه هفته اخیر تغییری در قیمت‌های خود اعمال نکرده است.

نکته دیگری که نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ به آن اشاره کردند، رواج فروش لپ‌تاپ با گارانتی‌های متفرقه در بازار است که گاه باعث بروز مشکلاتی برای خریداران می‌شود.

نمایندگی‌های فروش به خریداران لپ‌تاپ توصیه می‌کنند این کالا را با گارانتی معتبر و از نمایندگی‌های مجاز خریداری کنند.