SAMSUNG سه‌ستاره دنیای الکترونیک

زمان و مکان تاسیس: سال ۱۹۳۸در سئول در کره‌جنوبی

تعداد کارکنان: ۲۲۹۰۰۰نفر تا پایان سال ۲۰۰۵

میزان درآمد سالانه: ۱۴۲میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۰۵

سود خالص: ۵/۹میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۰۵

آدرس وب سایت: www.SamSung.co.kr بازار دیجیتال- SamSung Group در حقیقت شرکت بسیار بزرگی است که شرکت SamSung Electronics به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیکی دنیا، یکی از زیر مجموعه‌های آن است.

نام SamSung در واقع به زبان کره‌ای به معنای سه ستاره است. SamSung Group در سال ۱۹۵۰ به شکل رسمی تاسیس و آغاز به کار کرد. این شرکت در سال ۱۹۵۳ اقدام به تولید شکر کرد که بعد از مدتی این خط تولید به شرکت زیر مجموعه CJ منتقل شد. سال ۱۹۵۸ همزمان آغاز فعالیت‌های بیمه‌ای این شرکت بود. بالاخره در سال ۱۹۶۹ شرکت زیر مجموعه SamSung Electronics تاسیس شد.

در سال ۱۹۷۴ شرکت‌های زیر مجموعه SamSung که در زمینه پتروشیمی و صنایع سنگین فعالیت می‌کردند، تاسیس شدند. سال ۱۹۸۳ زمان تولد اولین قطعه کامپیوتری تولید شده توسط SamSung بود که یک DRAM با ظرفیت ۶۴ کیلو بایت بود. دهه ۱۹۹۰ زمان توسعه محصولات الکترونیک SamSung و رونق بازار آنها در سطح جهان بود. به این ترتیب شرکت SamSung Electronics به عنوان بهترین زیر مجموعه SamSung Group به طور مستقل از این شرکت به فعالیت خود ادامه داد تا سرانجام در سال ۲۰۰۵ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان بازار قطعات نیمه‌رسانا رهبر این بازار یعنی Intel را پشت سر بگذارد.

Samsung Electronics با گسترش تولیدات خود در سال‌‌های اخیر به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده قطعات DRAM، حافظه‌های فلش و درایوهای ذخیره‌ای اپتیکال انتخاب شد.

این شرکت که در‌حال‌حاضر رهبر بازار تلویزیون و نمایشگرهای LCD و گوشی‌های موبایل ۳G است سعی دارد با دو برابر کردن میزان فروش محصولاتش در فهرست ۲۰ تولید کننده برتر محصولات دیجیتال تا سال ۲۰۱۰ قرار بگیرد.

Samsung Electronics با کسب سود و درآمد قابل توجه در سال‌های مالی ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ توانست رهبر بازار لوازم خانگی الکترونیک یعنی SONY را پشت سر گذاشته و جایگاه بیستم این شرکت‌ها را در جهان در اختیار بگیرد.