قیمت‌ها همچنان ثابت است - ۱۰ مرداد ۸۶

بازار دیجیتال- امروزه درصد زیادی از کاربران علاقه فراوانی به تماشای فیلم و شنیدن موسیقی از طریق کامپیوتر شخصی خود دارند که این موضوع باعث استفاده روزافزون از بلندگوهای پیشرفته در کامپیوترهای امروزی شده است. البته تنوع در مارک، مدل، طرح و... انواع اسپیکر نیز موضوعی است که طی سال‌های اخیر شاهد آن هستیم.

فعالان بازار، Marshal، Creative، Microlab، Edifire، Farassoo و... را از برندهای معروف این کالا در بازار معرفی کرده و معتقدند اسپیکرهای microlab، Farassoo و Edifire در این بین از فروش بالاتری برخوردارند.

سروش، یک فروشنده تجهیزات کامپیوتری در پاساژ پایتخت، در این زمینه می‌گوید: «در‌حال‌حاضر اسپیکر در مارک و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است که تعداد معدودی از این اسپیکرها با گارانتی رسمی و گروه دیگر با گارانتی‌های متفرقه و یا حتی بدون گارانتی به فروش می‌رسند.» وی معتقد است، در‌حال‌حاضر اسپیکرهای microlab که با گارانتی‌های مختلفی چون تهران‌دیتا و probit به فروش می‌رسند، جزو پرفروش‌های بازار هستند که مدل‌های ۵۶۳E، ۵۶۲E و DN۹D-۶۶۳ اسپیکرهای پرفروش این برند هستند. این فروشنده، قیمت این اسپیکرها را به ترتیب ۲۳هزار، ۱۹هزار و ۲۳هزار تومان اعلام کرد که با گارانتی یک ساله شرکت PROBIT به فروش می‌رسند. نمایندگی فروش اسپیکرهای MICROLAB از ورود یک مدل جدید از اسپیکرهای این شرکت طی هفته آینده خبر داده و می‌گوید: LEXUS ۲ XR یک اسپیکر جدید و پیشرفته است که هنوز قیمت شخصی برای آن تعیین نشده است.

یکی دیگر از فروشندگان نیز مدل LXI۶۳۲۵ از اسپیکرهای MICROLAB را به عنوان گران‌قیمت‌ترین اسپیکر این شرکت معرفی کرد که قیمتی حدود ۸۰ تا ۸۵هزار تومان دارد. پس از MICROLAB اسپیکرهای برند فراسو جزو پرفروش‌‌های بازار هستند که در این بین مدل‌های FMS-۳۰۳۰ و FMS-۳۸۳۳ که به ترتیب با قیمت ۲۵هزار و ۲۳هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسند و نسبت به سایر مدل‌ها از فروش بالاتری برخوردارند. محسنی یک فروشنده دیگر از افزایش ۲ تا ۳هزار تومانی قیمت اسپیکرهای شرکت فراسو طی دو هفته اخیر خبر داد. این در حالی است که نمایندگی رسمی فروش شرکت فراسو این ادعای فروشندگان را تکذیب کرده و می‌گوید: نرخ اسپیکرهای این شرکت طی دو هفته اخیر تغییری نکرده است.

فعالان بازار همچنین از ثبات قیمت اسپیکرهای microlab و Edi Fire طی یک ماه گذشته خبر می‌دهند و مدل R۵۰۱ از اسپیکرهای Edi Fire را که با قیمت ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد به عنوان گران‌قیمت‌ترین اسپیکر بازار معرفی کردند. مدل SP-Q۰۶۵ نیز ارزان قیمت‌ترین اسپیکر GENIUS است که با قیمت ۵هزار و ۵۰۰تومان به فروش می‌رسد.

همچنین مدل SW-i۲/۱۸۵۰ یکی از اسپیکرهای پرفروش این برند است که با قیمتی حدود۳۰ تا ۳۲هزار تومان خرید و فروش می‌شود.