در هنگام خرید دوربین دیجیتال بهتر است بدانید...

بازار دیجیتال- مهمترین نکاتی که می‌توان هنگام خرید یک دوربین دیجیتال به آنها دقت کرد: دقت- هر اندازه تعداد پیکسل‌های یک تصویر بیشتر باشد تصویر واضح‌تر بوده و می‌توان آن را در اندازه بزرگتری چاپ کرد. دوربین‌هایی که دارای وضوح دو مگاپیکسل هستند، قادر به ایجاد تصاویری در ابعاد ۷×۵ متر، دوربین‌هایی با دقت سه مگاپیکسل قادر به تولید تصاویری در ابعاد ۸ در ۱۰ و دوربین‌های با دقت چهار مگاپیکسل می‌توانند تصاویری با ابعاد ۱۱ در ۱۷ را ایجاد کنند.

عدسی زوم- بهتر است در زمینه لنزهای دوربین‌های دیجیتال و میزان عملکرد آنها دقت شود چرا که تعداد زیادی از تولیدکنندگان زوم لیزری (حرکت لنز به منظور بزرگنمایی تصویر) را با زوم دیجیتال ترکیب و اعلام می‌کنند.

ذخیره‌سازی- دوربین‌های دیجیتال دو مگاپیکسلی که اکثرا دارای هشت مگابایت حافظه (کارت حافظه اولیه) هستند قادر به نگهداری هشت تا ده تصویر با بالاترین دقت خواهند بود. ظرفیت کارت حافظه همراه یک دوربین دیجیتال زیاد حائز اهمیت نیست و می‌توان در ادامه و متناسب با نیاز از کارت‌هایی با ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

تنظیمات نوردهی- تمامی دوربین‌های دیجیتال امکان استفاده اتوماتیک را دارا هستند. در چنین مواردی کافی است از یک دکمه از قبل تعبیه شده که تمامی پارامترهای لازم به منظور اخذ تصاویر را به صورت پیش‌فرض در نظر می‌گیرد استفاده کرد.

استفاده از دوربین‌هایی که دارای دیافراگمی جهت تنظیم میزان ورود نور هستند به مراتب مطلوب‌تر است.