تجدید مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه GPRS اپراتور تلفن‌همراه باعث شده تا بهره‌برداری از این سرویس که توسط مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار وعده آن از شهریورماه اعلام شده بود به آبان سال‌جاری موکول شود. پیش از این وفا غفاریان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که بعید است ارتباطات سیار تا پایان سال ۸۶

بتواند سرویس‌های GPRS خود را به مشترکان ارائه دهد اما وحید صدوقی، مدیرعامل ارتباطات سیار وعده داده بود که واگذاری این سرویس‌ها را از شهریور ماه جاری آغاز خواهد کرد. ناقص بودن مدارک برخی از شرکت‌های حاضر در مناقصه تجهیزات شبکه GPRS باعث شده تا روند اجرایی این پروژه با تاخیر روبه‌رو شود.

۳۷۰هزار متقاضی سیم‌کارت طی سه روز

وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان این مطلب که استقبال از ثبت‌نام جدید سیم‌کارت‌های دولتی بیشتر از دوره قبل بوده است، گفت: تمامی سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی امسال از تاریخ ثبت‌نام هر یک از متقاضیان، طی ۳۰ تا ۴۰ روز واگذار می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر کس زودتر ثبت‌نام کند، سیم‌کارت خود را سریع‌تر تحویل می‌گیرد، گفت: احتمالا همین مساله باعث شده سیم‌کارت‌های همراه اول در برخی از استان‌ها با استقبال روبه‌رو شود.

در همین زمینه داوود زارعیان، مدیر روابط‌عمومی شرکت مخابرات ایران به پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه گفت: واگذاری ثبت‌نام متقاضیان همراه اول به دفاتر خدمات ارتباطی با هدف سرعت و تسهیل کار متقاضیان صورت گرفته است. پیش از این گفته شده بود واگذاری کارت سوخت که شلوغی دفاتر پستی را به همراه داشته، عامل اصلی تغییر نگرش در نحوه ثبت‌نام سیم‌کارت دولتی است. با این حال محبیان عراقی، مدیرعامل شرکت پست اعلام کرده است که این شرکت آمادگی ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دولتی را همانند سال‌های گذشته داشته و می‌تواند با چندین هزار دفتر پستی که در سراسر کشور دارد، در زمینه سرویس‌دهی پیرامون ثبت‌نام سیم‌کارت به متقاضیان سرویس دهد. واگذاری و ثبت‌نام سیم‌کارت همراه اول در دفاتر خدمات ارتباطی در حالی صورت می‌گیرد که تنها یک‌هزار و ۵۰۰ دفتر ارتباطی در کشور وجود دارد.

اروپایی‌ها هم خواهان مخابرات ایران هستند

صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که پیش از این درباره درخواست برخی از سرمایه‌داران عربی و روسی برای خرید سهام شرکت مخابرات ایران خبر داده بود، این بار از تقاضای سهامداران اپراتورهای مخابراتی اروپا، آسیا و خاورمیانه برای خریداری سهام شرکت مخابرات تقاضا داده‌اند.