XEROX شرکتی با محصولات محبوب

زمان و مکان تاسیس: سال ۱۹۰۶- منطقه Rochester در نیویورک

محصولات: پرینتر و محصولات مرتبط با چاپ و انتشار تصاویر دیجیتالی

درآمد سالانه: ۹/۱۵میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۰۶

تعداد کارکنان: ۵۳۷۰۰نفر تا پایان سال ۲۰۰۶

آدرس وب‌سایت: www.xerox.com بازار دیجیتال- شرکت بین‌المللی مدیریت اسناد Xerox در سال ۱۹۶۰ با نام «The Haloid Company» تاسیس شد. این شرکت اول در زمینه تولید تجهیزات و کاغذ عکاسی فعالیت می‌کرد. در سال ۱۹۵۸ این شرکت به «Haloid Xerox » تغییر نام داد. یک‌سال بعد یعنی در سال ۱۹۵۹ این شرکت اولین دستگاه فتوکپی خود را با نامXerox ۹۱۴ به بازار معرفی کرد. این محصول که به محبوبیت خوبی در میان کاربران سراسر دنیا رسید، بیش از ۶۰میلیون دلار به درآمد این شرکت اضافه کرد.

در همین سال هم بود که یک‌بار دیگر این شرکت نام خود را به « Xerox corporation » تغییر داد و در فهرست شرکت‌های عضو بورس نیویورک قرار گرفت. اولین پرینتر لیزری دنیا هم توسط این شرکت و در سال ۱۹۷۷ تولید شد تا درآمد آن را میلیاردها دلار افزایش دهد.

بالاخره در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۴ شرکت Xerox همزمان با برگزاری چهل‌و پنجمین جشن سالگرد Xerox ۹۱۴ ، تولید این محصول را متوقف کرد تا این محصول به عنوان یک ابداع هنری در تاریخ آمریکا ثبت شود.

این شرکت در حال حاضر در زمینه تولید محصولاتی مانند: دستگاه‌های فتوکپی، پرینترهای مدل Phaser، پرینترهای چندکاره، پرینترهای دیجیتال، اسکنر، دستگاه‌های فکس و پرینترهای حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

براساس آخرین آمار، شرکت Xerox بیشترین تعداد کارکنان را در میان تمام شرکت‌های سطح شهر نیویورک، در اختیار دارد.