eBay بزرگترین سایت حراجی آنلاین

زمان و مکان تاسیس: سال ۱۹۹۵- منطقه سن خوزه در کالیفرنیای آمریکا.

محصولات: میزبانی حراج‌های اینترنتی- تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های آنلاین.

درآمد سالانه: ۹۶۹/۵میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۰۶.

تعداد کارکنان: ۱۱۶۰۰ نفر تا پایان فصل اول سال ۲۰۰۶.

آدرس وب‌سایت: www.ebay.com بازار دیجیتال- بزرگترین وب‌سایت حراج آنلاین دنیا در سپتامبر سال ۱۹۹۵ در سن خوزه کالیفرنیا و توسط یک مهندس نرم‌افزار ایرانی‌الاصل یعنی پیر امیدیار (Pierre Omidyar) تاسیس شد.

نام اولیه این وب‌سایت Auction web بود که در سپتامبر سال ۱۹۹۷ به eBay تغییر پیدا کرد. دلیل این موضوع هم ملحق شدن این سایت به گروه تکنولوژی Echo Bay تحت سرپرستی امیدیار بود.

میلیون‌ها خدمات و محصولات مختلف از خرید و فروش بلیت‌های هواپیما تا کامپیوتر، مبلمان، جواهرات، خودرو و ... در فهرست خدمات این وب‌سایت قرار دارند.

این شرکت آمریکایی امکان خرید و فروش کالاها و خدمات متفاوت را به کاربران سراسر دنیا می‌دهد. علاوه بر وب‌سایت آمریکایی eBay، این شرکت اقدام به تاسیس وب‌سایت‌های محلی برای چندین کشور کرده است.

eBay همچنین دو شرکت Pay Pal (ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اینترنتی) و Sky Pe (ارائه‌دهنده خدمات تلفن اینترنتی) را خرید تا به عنوان دو زیرمجموعه مجزا فعالیت کنند.

درآمد eBay از تعداد محصولات و خدمات خرید و فروش شده در آن به‌دست می‌آید. به این ترتیب در سال ۲۰۰۷ درآمد این شرکت از ۲/۰ تا ۸۰ دلار در هر روز متغیر بوده است.