اپراتور China Mobile که بزرگ‌ترین عرضه‌کننده خدمات تلفن‌همراه در کشور چین محسوب می‌شود،‌ با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها قصد دارد نسل جدید خدمات مخابراتی را در اختیار مشترکان خود قرار دهد. به گزارش تالیانیوز، مرکز تحقیقات اپراتور China Mobile با آغاز چندین طرح گسترده اعلام کرده است که به زودی خدمات مربوط به نسل چهارم تلفن‌همراه(۴ G) را روانه بازار خواهد کرد.

از مهم‌ترین خدماتی که در اقدام جدید China Mobile عرضه خواهد شد، می‌توان به سرویس «پروتکول اینترنتی برای استفاده از برنامه‌های‌ آنلاین» (WIISE) اشاره کرد که به مشترکان امکان می‌دهد با استفاده از گوشی خود به خطوط پهن‌باند متصل شوند. وانگ زیائویان(Wang Xiaoyun) یکی از مدیران ارشد China Mobile گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم که با سرمایه‌گذاری‌های فراوان هر چه سریع‌تر سرویس WIISE را در اختیار مشترکان خود بگذاریم و بخش بیشتری از بازارهای مخابراتی چین را در اختیار بگیریم.» به گفته زیائویان، سرویس WIISE برای فناوری‌های کنونی تلفن‌همراه راه‌اندازی نمی‌شود و به عنوان گامی موثر در عرضه نسل چهارم فناوری‌های تلفن‌همراه به حساب می‌آید.

شرکت NTT DoCoMo، بزرگ‌ترین اپراتور تلفن‌همراه ژاپن اعلام کرده است که تا سال ۲۰۱۰ خدمات مربوط به نسل چهارم تلفن‌همراه را روانه بازار خواهد کرد.