ال.جی از همه گران‌تر است

بازار دیجیتال - قیمت انواع مانیتور ال.جی در بازار نسبت به هفته گذشته در حدود ۵ تا۲۰هزار تومان افزایش یافته است. طبق اعلام فعالان بازار این افزایش قیمت در مورد مانیتورهای لامپی در حدود ۳ تا ۵هزار تومان و در مورد مدل‌های مختلف LCD این کالا در حدود ۱۰ تا ۲۰هزار تومان بوده است.

سابقی یک فروشنده انواع تجهیزات کامپیوتری در این زمینه می‌گوید: افزایش نرخ مانیتورهای ال.جی به علت کاهش عرضه این کالا در مارک‌های مختلف بوده است.

فعالان بازار همچنین از افزایش ۲درصدی نرخ مانیتورهای سامسونگ، هانسول و ... در بازار داده و می‌گویند: رشد نرخ مانیتورهای این برند کمتر از مانیتورهای ال.جی بوده است. چرا که مانیتورهای ال.جی از تقاضای بالاتری نسبت به سایر برندها برخوردارند.

این در حالی است که نفیسی، مسوول فروش مانیتورهای سامسونگ می‌گوید: قیمت مانیتورهای این شرکت از ۱۵ بهمن ماه

سال گذشته با وجود فروش بالایی که این مانیتورها دارند، تغییر چندانی نکرده است.

به گفته وی مانیتورهای ۱۷، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچ این شرکت وارداتی بوده و توسط شرکت سامسونگ کره تولید می‌شوند. اما مانیتورهای ۱۵ اینچ تولید داخل هستند.

نفیسی مدل‌های BF۱۷۵۰ و BF۱۷۴۰ را از مانیتورهای جدید ۱۷ اینچ این شرکت معرفی کرده که به ترتیب با قیمت ۲۸۵ و ۲۶۳هزار تومان به فروش می‌رسند.

همچنین مدل‌های ۲۰۵ BWا،۲۱۴ T و ۲۱۴ TW مانیتورهای جدید ۲۰ و ۲۱ اینچ سامسونگ هستند که در حال حاضر به دلیل تقاضای بالا در بازار موجود نیستند. وی از ورود سری جدید مانیتورهای سامسونگ طی هفته‌های آتی خبر داده و می‌گوید: در شرایط فعلی که مانیتور با برندهای مختلف به ویژه مارک‌های معروف در بازار کمیاب هستند برخی شرکت‌ها با عرضه مدل‌های جدید نرخ این کالا را در بازار افزایش داده‌اند که شرکت سامسونگ این اقدام را نکرده است و حتی ورود مانیتورهای جدید نیز تاثیری بر قیمت مدل‌های قدیمی نگذاشته است.

طبق اعلام نمایندگی فروش مانیتورهای ال.‌جی نیز مدل‌های L۱۹۶۰TR، L۱۹۰۰E، L۱۹۰۰R و L۱۹۰۰J مانیتورهای جدید این شرکت هستند که به ترتیب با قیمت ۳۳۶، ۴۰۴، ۴۰۵ و ۴۰۴هزار تومان به فروش می‌رسند.