کره‌ای‌ها دربازار صوتی و تصویری ژاپنی‌ها را پشت سر گذاشتند

کره‌ای‌ها در بازار تجارت جهانی رتبه اول فروش تلویزیون را نصیب خود کرده و ژاپنی‌ها را پشت سر گذاشتند. به گزارش «فارس»، بر اساس جدید‌ترین تحقیقات بازار اعلام شده از سوی موسسه تحقیقاتی دیس پلی‌ریسرچ (display search) دو شرکت سامسونگ و سونی همچنان در صدر فروشندگان تلویزیون در جهان قرار دارند.

بر اساس این گزارش در فصل نخست سال جاری سهم سامسونگ از بازار جهانی تلویزیون از ۵/۱۴درصد به ۸/۱۵درصد افزایش یافته است.

از نظر میزان فروش تلویزیون‌های معمولیCRT و تلویزیون‌های صفحه تخت این شرکت با ۷/۱۱درصد سهم در مقام نخست دنیا قرار دارد.

شرکت سونی ژاپن با ۸/۱۱درصد سهم بازار در مقام دوم قرار دارد که سهمش از حدود ۸/۱۲درصد به این رقم کاهش داشته است. این شرکت اخیرا اعلام کرده است، زیان مالی خود را از طریق افزایش فروش تلویزیون‌های ال‌سی‌دی با بهره‌گیری از فناوری کمپانی سامسونگ جبران خواهد کرد.

همچنین برای اولین بار طی چند سال گذشته قیمت تلویزیون‌های ال سی دی با وجود تشدید رقابت روند افزایشی پیدا کرده است، علت این امر افزایش تقاضای فراتر از پیش‌بینی‌ها و افزایش جهانی قیمت پنل اعلام شده است.

۸۰درصد قیمت تلویزیون‌های ال‌سی‌دی را قسمت پنل تشکیل می‌دهد.

در بازار تلویزیون‌های PDP نیز سهم اول در اختیار کره‌ای‌ها قرار گرفت. از ماه مارس سال جاری میلادی تلویزیون‌های PDP سامسونگ با یک افزایش شش‌درصدی در فروش توانست از پاناسونیک ژاپن با سهم ۱/۲۶درصد پیشی گیرد و در یک رقابت تنگاتنگ برای دومین هفته متوالی در ماه مارس این شرکت را پشت سر گذارد.

بر اساس این گزارش در سپتامبر سال گذشته نیز شرکت سامسونگ با اختصاص ۵/۳۰درصد بازار فروش از رقیب ژاپنی خود جلو زد، به طوری که پاناسونیک با سهم ۷/۲۶درصدی فروش یک جنگ قیمتی را با فروش تلویزیون‌های ۲۴ اینچ PDP آغاز کرد.