وقتی پرینتر بدکار می‌کند

بازار دیجیتال- حتما برایتان پیش آمده که در اوج مشغله‌ کاری در دفتر کارتان زمانی‌که اطلاعات مهمی را از اینترنت گرفته و دستور چاپ داده‌اید، با صحنه ناخوشایندی مواجه می‌شوید. پرینتر شما هنگام گرفتن کاغذ چند ورق کاغذ را با هم به داخل دستگاه می‌کشد.

ممکن است در آن موقع هر طور که شد دستگاه را درست کرده و کارتان را ادامه بدهید اما تکرار این اتفاق در درازمدت می‌تواند باعث کاهش عمر مفید پرینتر شود.

به این ترتیب بهتر است عوامل به وجود آمدن این مشکل را بدانید.

بروز این مشکل در درجه اول می‌‌تواند به خاطر کم بودن ورق کاغذهای موجود در منبع تغذیه پرینتر باشد.

این در حالی است که کم بودن ضخامت کاغذهای استفاده شده در پرینتر هم می‌توانند چنین مشکلی را به وجود بیاورد به این دلیل بهتر است در هر شرایطی از بهترین انواع کاغذ برای پرینترتان استفاده کنید.

دفترچه راهنمای پرینتر می‌تواند در این مورد کمکتان کند، اما به طور کلی کاغذهای ۸۰ گرمی سفید برای پرینترهای لیزری و کاغذ گلاسه برای پرینترهای رنگی جوهرافشان بهترین گزینه هستند.

در مقابل استفاده از کاغذهایی با ضخامت بیشتر از حد مجاز هم می‌تواند سیستم تغذیه کاغذ پرینتر را دچار مشکل کرده و با تغییر اندازه در مجرای آن حتی در صورت استفاده از کاغذ استاندارد باعث کشیده شدن چند ورق کاغذ همزمان به داخل

پرینتر شود.

تنظیم نبودن و یک دست نبودن ورق‌های کاغذهای موجود در منبع تغذیه هم می‌تواند این مشکل را به وجود بیاورد.

البته در صورتی که تمام این نکات را رعایت کرده و باز هم پرینترتان با مشکلی مشابه مواجه شود باید به نقص فنی در پرینتر شک کرده و آن را به تعمیرگاه‌های مجاز ببرید.