بازار دیجیتال- مشهد پس از تهران به عنوان دومین شهر کشور تحت‌پوشش کامل اینترنت پرسرعت بی‌سیم (WIMAX) قرار گرفت. «عملکرد مناسب اپراتورهای بخش‌خصوصی باعث شده است که این بخش بتواند سریع‌تر از بخش دولتی در حوزه تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات گام بردارد.» این گفته صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاح این پروژه است.

فیضی با اشاره به تسهیلات و امکاناتی که فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات در اختیار مردم قرار می‌دهد، گفت: در حالی که شرایط لازم برای ارائه بسیاری از خدمات الکترونیکی در سازمان‌ها فراهم است هنوز ۱۵درصد از ترددهای درون‌شهری در تهران، برای اخذ اطلاعات است و اینکه در‌حال‌حاضر و در صورتی که شرایط انجام ۸۰درصد از فعالیت‌های بانکی از طریق سیم‌های موجود فراهم است، مردم امکان حواله پول از یک بانک به بانک دیگر از طریق دستگاه‌های ATM را ندارند. وی در ادامه افزود: تا پایان ماه‌جاری بررسی‌ها برای ورود شرکت مخابرات ایران و ۳۲شرکت زیرمجموعه آن به بورس به اتمام می‌رسد.

فیضی همچنین از راه‌اندازی این پروژه در مشهد اظهار خرسندی کرد و گفت:‌ این تکنولوژی امروز در دنیا مورد توجه است و در مقایسه با تکنولوژی‌های مشابه با کیفیت‌تر، ارزان‌تر است.