دولت ویتنام اعلام کرد تمامی‌مشترکان تلفن همراه اعتباری باید اسم، آدرس و سایر مشخصات خود را از ماه اوت در اپراتور مربوطه ثبت کنند. «لو نام تانگ» معاون وزیر پست و تلگراف ویتنام گفت: این قانون برای این وضع شده است که تعداد مشترکان غیر فعال را کاهش دهیم و جلوی مزاحمت‌هایی را که اغلب از سوی برخی مشترکان تلفن همراه اعتباری صورت می‌گیرد، بگیریم.این حرکت به دولت ویتنام کمک می‌کند آمار دقیق تعداد ویتنامی‌هایی را که از سرویس‌های اعتباری استفاده می‌کنند داشته باشد. در حال حاضر تعداد این گونه مشترکان تلفن همراه در ویتنام ۲۴میلیون نفر تخمین زده می‌شود که ۸۰درصد کاربران تلفن همراه را در ویتنام تشکیل می‌دهد.

«تانگ» افزود: اپراتورها به متقاضیانی که از ارائه نام، آدرس، شماره پاسپورت و مشخصات خود خودداری کنند، هیچ خدماتی نخواهند داد. وی افزود: مشترکانی هم که قبلا مشخصات خود را به اپراتور‌ها ارائه نداده‌اند چنانچه اکنون برای این کار مراجعه نکنند سرویس‌دهی به آنها قطع خواهد شد.

گرچه اجرای این طرح وقت‌گیر خواهد بود، اما باعث می‌شود کمپانی‌های تلفن همراه اطلاعات بیشتری از مشترکان خود و در نتیجه کنترل بهتری بر اوضاع داشته باشند.

این کار همچنین به افرادی که تلفن همراه خود را گم کرده‌اند کمک می‌کند که به راحتی دوباره ثبت‌نام کنند.

به گفته معاون وزیر پست و تلگراف ویتنام، با اپراتور‌هایی که از این قانون پیروی نکنند برخورد خواهد شد.