مدیرعامل همراه اول در حاشیه آخرین نشست مطبوعاتی‌اش به خبرنگاران از مشکلاتش با شهرداری تهران صحبت می‌کند و می‌گوید: تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت شبکه‌ انجام می‌دهیم اما متاسفانه هنوز برای نصب سایت‌های میکرو در سطح شهر با مشکل مواجه هستیم و شهرداری اجازه نصب این سایت‌ها را به ما نمی‌دهد. صدوقی با بیان این که اگر نتوانیم تا پایان شهریور ماه سایت‌های میکرو را نصب کنیم، تصریح کرد: به طور قطع برای پوشش‌دهی شبکه از مهر ماه، دچار مشکل خواهیم شد.

گفته می‌شود این مشکل تنها مربوط به اپراتور اول نیست و سایر اپراتورها هم با شهرداری تهران و استان‌های دیگر به خصوص اصفهان مشکل دارند.

امیدی به تولید گوشی در کشور نیست

وقتی برای وزارت ICT رجیستر کردن گوشی تلفن همراه اهمیت چندانی ندارد و هر گوشی با هر برندی می‌تواند به آسانی از راه‌های قاچاق وارد کشور و در شبکه نیز فعال شود، نمی‌توان انتظار داشت تولید گوشی تلفن همراه در داخل با جدیت دنبال شود.

این جملاتی بود که محمد مرزبان راد، رییس هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های هوشمند و عضو هیات‌مدیره کنسرسیوم تولید گوشی تلفن همراه اخیرا در گفت‌وگویی بیان کرده است. به گفته مرزبان کنسرسیوم تولید گوشی تلفن همراه همچنان و بعد از یک سال و نیم در حال گفت‌وگو و مذاکره با تولیدکنندگان مطرح جهان است.

پژوهشکده تلفن‌همراه در تهران

قرار است تا پایان تابستان، انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت گوشی و لوازم جانبی با مشارکت کارشناسان و همکاری شرکت‌های فعال در بخش گوشی، پژوهشکده تلفن‌همراه را در تهران راه‌اندازی کنند.

افشار فروتن لاریجانی به پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه گفته که هدف از ایجاد این مرکز، به روز کردن اطلاعات و موارد مربوط به گوشی تلفن‌همراه به ویژه در بخش نرم‌افزاری است و تمامی اطلاعات مربوط به تلفن‌همراه در این پژوهشکده ذخیره شده و زمانی که مورد نیاز مسوولان باشد به طور آماری به آنها ارائه می‌شود.

نگران ترکسل نباشید

با توجه به اخبار منتشر شده پیرامون اولتیماتوم ترکسل به وزارت ارتباطات برای پرداخت غرامت به این اپراتور ترک، وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفته که جای هیچ گونه نگرانی در شکایت ترکسل از ایران به دادگاه‌های بین‌المللی وجود ندارد.

او پاسخگویی به ادعاهای احتمالی ترکسل را بسیار سهل عنوان و تصریح کرد. بسیار راحت‌ می‌توان به ادعاهای احتمالی شرکت ترکسل در محاکم قانونی پاسخگو بود، چرا که پیش از این تمام موارد و ادعاهای احتمالی بررسی شده است.

بد نیست در این مورد مسوولان وزارت ارتباطات از نحوه دادرسی به پرونده‌های مشابه این چنینی اطلاعاتی هر چند مختصر کسب کنند چراکه قطعا شیوه قضاوت در دادگاه‌های بین‌المللی بسیار متفاوت‌تر از دادگاه‌های داخلی خواهد بود.