دو سازنده بزرگ تراشه قصد دارند تراشه‌ها و بسته‌ها را با کدهای رمزنگاری شده‌ای عرضه کنند که دستکاری یا کپی کردن آنها دشوارتر است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، بنا بر اظهار کارشناسان، تشخیص تراشه‌های جعلی از انواع واقعی برای همه حتی آنها در حال دشوارتر شدن است.

اگر تا چند سال قبل تراشه‌های جعلی در بسته‌هایی عرضه می‌شد که شبیه انواع واقعی بودند، اکنون کلاهبرداران تراشه‌ها، بسته‌های آنها را دقیقا مثل تراشه‌های اصلی می‌سازند به گونه‌ای که برای کارشناسان نیز گفتن تفاوت‌های آنها دشوار است.

بر اساس این گزارش، اکنون دو شرکت سازنده تراشه قصد طراحی استانداردی برای رمزنگاری بسته‌های تراشه را دارند که عرضه تراشه‌های قلابی با برچسب‌های جعلی را برای افراد کلاهبردار دشوار می‌کند.

استفاده از کدهای رمزنگاری شده در بسته‌بندی‌ها به سازندگان تراشه‌ها و دستگاه‌ها کمک می‌کند محصولات خود را از کارخانه تا خریدار ردگیری کنند و خریداران می‌توانند به روش‌های گوناگون از جمله استفاده از دستگاه‌های بارکدخوان یا اسکنرهای امواج رادیویی کد آنها را بررسی کنند.

براساس این گزارش کالاهای تقلبی هرساله تا ۲۰۰میلیارد دلار برای سازندگان دستگاه‌ها در فروش و هزینه‌های امنیتی خرج برمی‌دارد و ۵میلیارد دلار به آنها ضرر می‌زند.