در نشست اخیر آیکان درباره‌ سیاست‌های این سازمان و مسائل پیرامون قرارداد سال آینده‌ آن بحث و تصمیم گرفته شد آیکان در اواسط سال ۲۰۰۸ درباره‌ دامنه‌های جدید خود فراخوان عمومی‌ اعلام کند.‌ دکتر سیاوش شهشهانی، عضو کمیته‌ شورای استفاده‌کنندگان عمومی‌ اینترنت در آیکان، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان، با بیان این مطلب‌ اظهار کرد: در نشست اخیر آیکان که از ۲۵ تا ۲۹ ژوئن برگزار شد، یکی از دستاوردهای آن پیشرفت کوشش برای ثبت دامنه‌های بین‌المللی به حروف غیرلاتین در کارگزارها‌ی ریشه بود. مسوول ثبت دامنه‌های ir در ایران افزود: از ماه نوامبر، ۱۱ خط و زبان به شکل آزمایشی وارد کارگزاران ریشه می‌شود تا در نهایت پس از انجام بررسی‌های مورد نظر به صورت رسمی‌ به فعالیت خود ادامه دهند،‌ زبان و خط فارسی، عربی،‌ چینی ساده و سنتی،‌ روسی،‌ یونانی، کره‌ای،‌ عبری و ژاپنی، هندی و‌ تامیل این ۱۱ خط و زبان را تشکیل می‌دهند.

شهشهانی خاطر نشان کرد:‌ مذاکراتی نیز انجام شده تا ۳۰ تا ۴۰ کشور نیز اسم خود را به شکل بومی ‌در کارگزاران ریشه وارد کنند، البته این مساله در مرحله‌ طرح قرار دارد و هنوز به تصویب نرسیده است، ایران نیز از جمله‌ این کشورها است.

مسوول ثبت دامنه‌های ir در ایران گفت: سه شهر برلین، پاریس و نیویورک نیز نامزدی خود را برای ثبت دامنه به اسم شهر خود در کارگزار‌های ریشه اعلام کردند. همچنین پیشرفت نهایی در زمینه امنیت کارگزاران ریشه به صورت گزارش در این نشست ارائه شد.

او تشویق کشورها به استفاده از IPV۶ را از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت:‌ با توجه به این که شماره‌های IP چهار قطعه‌ای یا IPV۴ در حال تمام شدن است و تا دو سال دیگر اگر چاره‌ای برای این مساله اندیشیده نشود با مشکل مواجه می‌شویم، بنابراین بسیاری از کشورها به سمت IPV۶ رفته‌اند اما در ایران متاسفانه کمتر بر روی این مساله کار شده است.