KINGSTON هنوز محبوب‌ترین است!

حافظه یا RAM یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موجود در زمینه ارتقای کارآیی یک کامپیوتر است. افزایش حافظه روی یک کامپیوتر با توجه به نوع استفاده می‌تواند در مقاطع زمانی متفاوتی انجام گیرد. اما حافظه‌هایی که امروز بیشتر در بازار رایج هستند به RAMهای (DDR(DOUBLE DATA RATE و DDR۲ محدود می‌شوند. به طوری که مبنای نظرسنجی برندهای تولید کننده این حافظه‌ها قرار گرفته‌اند.حافظه‌های DDR در سال ۲۰۰۳ به عنوان تنها حافظه استاندارد شده توسط کمپانی‌های تولید کننده مادر بورد و سایر ادوات کامپیوتر که به نوعی از حافظه استفاده می‌کنند، شناخته شده و کمپانی‌های سازنده CHIPSET از قبیل INTEL، VIA، AMD، ACER LABS (ALI)، SIS، NVIDIA و ATI طی توافقی پشتیبانی از حافظه‌های DDR در سطوح مختلف محصولات جدید خود را اعلام نموده‌اند.

اما طبق آخرین نظرات اعضای برند KINGSTON کماکان همچون یک سال گذشته بالاترین شاخص بازار را با امتیاز ۳۸۸ از آن خود کرده است.KINGSTON با این که در آذر ماه گذشته با کسب ۵/۳۷درصد از شاخص بازار، ۵/۶درصد از سهم آمار تیر ماه را از دست داده بود، هم‌ اینک با رشد ۵/۱درصدی نسبت به آذر ماه، با در اختیار داشتن ۳۹درصد از امتیاز شاخص بازار به تنهایی و با فاصله زیاد از سایر رقبا، بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده است. البته این افزایش سهم می‌تواند متاثر از افزایش تقاضای این قطعات در این مقطع از سال نیز باشد.

یکی از عوامل موفقیت Kingston را شرکت‌های عرضه‌کننده معتبری همچون سریر و انفورماتیک گستر دانست که توانسته‌اند خیال خریدار را از اصل بودن قطعه راحت کنند. قیمت مناسب این حافظه‌ها در مقایسه با سایر حافظه‌های معتبر موجود در بازار نیز دلیل دیگری مضاف بر موارد اشاره شده در بالا است. ضمن اینکه Kingston برندی است که در بازار جهانی نیز توانسته است همین اعتبار و جایگاه را به خود اختصاص دهد.حافظه‌های Kingmax نیز در حالی که از آذر گذشته تا کنون با ۳درصد کاهش سهم شاخص بازار مواجه شده‌اند، با امتیاز ۱۳۸، پایین‌تر از Kingston قرار گرفته‌اند. این RAMها که در حال حاضر توسط شرکت آواژنگ به بازار عرضه می‌شود، سابق بر این برچسب گارانتی اهتمام داشتند و بسیاری معتقدند که سهم مهمی از اعتبار آن در بازار به سیاست‌های عرضه، تبلیغات و قیمت‌گذاری آن توسط اهتمام باز می‌گردد.

RAM های Apacer که بیشتر برای کاربری خانگی مناسب هستند نیز توانسته‌اند به مرور جای خود را در بازار پیدا کرده و با امتیاز ۱۲۴ سهمی در حدود ۱۲درصد از شاخص بازار را به دست آورند. این حافظه‌ها که از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند، توسط سازگار ارقام به بازار عرضه می‌شوند که البته با توجه به سابقه ۱۵ساله حضور این برند در بازار، قرار گرفتن آن در جایگاه بالاتر دور از ذهن نبود.