ژاپن 98میلیون مشترک تلفن‌همراه دارد

آخرین اخبار منتشر شده از سوی انجمن ارتباطات از راه دور ژاپن(TCA) نشان می‌دهد، تعداد کاربران تلفن‌همراه این کشور تا پایان ماه ژوئن به بیش‌ از ۹۸میلیون نفر رسیده است. به گزارش تالیانیوز، شرکت NTT DoCoMo که یکی از بزرگترین اپراتورهای کشور ژاپن محسوب می‌شود، موفق شد در ماه ژوئن ۸۹هزار نفر به کاربران خود اضافه کند که از این رقم حدود ۵۴هزار نفر آنها افرادی هستند که از دو سیم‌کارت استفاده می‌کنند.

به طور کلی، در پایان ماه ژوئن تعداد کاربران این شبکه به ۸/۵۲میلیون نفر رسید که از بین آنها حدود ۶۷هزار نفر از دو خط تلفن‌همراه استفاده می‌کنند.

در این میان گفته می‌شود رقابت بین اپراتورهای ژاپنی روز به‌روز بیشتر می‌شود و هرکدام در تلاشند با جلب تعداد مشترکان بیشتر، موفقیت خود را در این زمینه تثبیت کنند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، کمپانی Rival KDDI نیز توانست در پایان ماه گذشته،‌ تعداد مشترکان خود را به ۷/۲۸میلیون نفر برساند که در حدود ۲۰۷هزار نفر آنها در ماه ژوئن به مشترکین این شرکت اضافه شدند.

همچنین براساس بررسی‌های انجام شده در هیات دولت ژاپن (Mainichi) نشان می‌دهد، تقریبا تمام دانش‌آموزان دبیرستانی این کشور از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند.

هم‌اکنون حدود پنج هزار فرد ۱۰ تا ۲۹ساله ژاپنی به همراه دوهزار نفر از والدین آنها از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند و به کمک آن به شبکه اینترنت متصل می‌شوند.

به طور کلی ۹۶درصد دانش‌آموزان دبیرستانی ژاپن جزو مشترکان تلفن‌همراه این کشور هستند. همچنین ۶۰درصد دانش‌آموزان دوره راهنمایی و ۳۰درصد از دبستانی‌های ژاپن نیز تلفن‌همراه شخصی دارند. دولت ژاپن خبر داد، از بین این افراد تقریبا تمام دانش‌آموزان دبیرستانی این کشور از طریق تلفن‌همراه به اینترنت متصل می‌شوند.