بازار سونی اریکسون در هفته‌ای که گذشت

بازار خرید و فروش گوشی‌های سونی اریکسون با گارانتی معتبر در هفته منتهی به ۱۵ تیرماه دستخوش تغییرات نسبی شد و قیمت برخی از مدل‌های این شرکت کاهش یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه‌ایران، این درحالی است که مسوولان شرکت «سیتادل تله کام» وارد کننده قانونی گوشی‌های سونی اریکسون پیشتر اعلام کردند که‌این شرکت برای ایجاد تحرک و خروج از رکود،در صدد عرضه گوشی‌های جدید با قیمت ارزانتر است.

انتشار خبر لغو رجیستری گوشی‌ها از سوی شرکت مخابرات ایران، بازار داخلی را دستخوش نوسان و شوک کرده است به‌طوری که فعالان بازار می‌گویند که بسیاری از برنامه‌های شرکت‌های معتبر با لغو این طرح با وقفه روبه‌رو شده است.

گوشی‌های نسل اول و نزدیک به نسل دوم سونی اریکسون که به گوشی‌های ارزان قیمت معروفند و قیمت آنها کمتر از یک‌میلیون و

۸۰۰ هزار ریال است، به دلیل عرضه زیاد و رقابت فروشندگان سیر نزولی داشت، برای مثال گوشی‌های Z۵۳۰ و j۱۰۰ حدود ۱۰۰ هزار ریال کاهش یافت. فروشندگان تصمیم گرفتند تا قیمت فروش گوشی‌های کم طرفدار این برند از جمله P۹۹۰ را کاهش دهند. همچنین قیمت گوشی k۸۰۰ سونی اریکسون با گارانتی متفرقه در بازار تهران طی چهار روز متوالی ۸۰۰ هزار ریال کاهش یافته است.از دیگر مدل‌های این شرکت نیز که با کاهش قیمت روبه‌رو بوده است، می‌توان به گوشی Z۵۵۰ اشاره کرد که در این مدت قیمت آن ۲۰۰ هزار ریال پایین آمد.نوسان قیمت گوشی‌های سونی اریکسون با گارانتی متفرقه در این مدت بیشتر بوده است، به طوری که در نخستین روزهای این هفته گوشی‌های نسل دوم سونی اریکسون به دلیل عرضه کم به بازار با افزایش قیمت روبه‌رو شدند تا جایی که پس از گذشت چند روز برخی از گوشی‌ها، مانند Z۷۱۰ در بازار نایاب شد.فروشندگان گوشی‌های سونی اریکسون برای جبران کاهش سود خود به دلیل پایین آمدن قیمت اکثر گوشی‌های این برند بر اثر اجرای لغو طرح رجیستری، به ناچار قیمت گوشی‌های پر طرفدار این شرکت را افزایش دادند.گوشی W۸۵۰سونی اریکسون از جمله گوشی‌های پرطرفداری است که از اواسط هفته گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است به‌طوری که قیمت W۸۵۰ بیش از ۱۰۰هزار ریال بالا رفت و هم اکنون چهارمیلیون و ۹۵۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.البته برخی از فعالان بازار گوشی در خیابان جمهوری تهران، اصلی‌ترین دلیل بالارفتن قیمت این گوشی را افزایش تقاضای طرفداران سونی اریکسون و کمبود عرضه‌این گوشی‌ها به بازار عنوان می‌کنند.