برترین‌های اطلاعات الکترونیکی در سطح ملی  معرفی می‌شوند

بازار دیجیتال - توجه ویژه به محتوا مهم‌ترین آرمان طرح تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران (تسما) است و یکی از جلوه‌های آن گزینش و معرفی برترین اطلاعات الکترونیکی در سطح ملی است. سعید سالارکیان معاون امور مالی شورای‌عالی اطلاع‌رسانی روز گذشته تولید محتوای الکترونیکی در ایران از سابقه‌ای طولانی و تاریخچه‌ای دیرین برخوردار نیست و انبوهی محتواها از سطح مطلوب فاصله‌ای چشمگیر دارد.

وی تصریح کرد: اما این نه به معنای کم بهایی اطلاعات تولید شده و نه کاهش ارزش تلاش پیشگامان این حوزه است.

شناسایی و تجلیل از نام‌آوران و نخبگان این عرصه کمترین گامی است که در راستای تقویت این چنین حرکتی باید برداشته شود. از این رو جشنواره تسما توسط شورا برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره تسما خاطرنشان کرد: این در حالی است که محتوا در قالب نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فناوری اطلاعات، نقشی حاشیه‌ای در کنار نرم‌افزارها و برنامه‌ها داشته و کمتر به صورت ویژه و مستقل ارزیابی و ارزش‌گذاری شده است.

سالاریان در ادامه به اهداف طرح اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل بانک توصیفی اطلاعات، شناسایی و معرفی مالکان اطلاعات، حمایت از حق مالکیت فکری تولید‌کنندگان محتوا، تشویق نهادها و بنگاه‌های دولتی در حرکت به سوی دولت الکترونیکی و معرفی اطلاعات برتر برای باز تولید و پردازش‌های مجدد از اهداف قابل‌شمارش این طرح است.

وی تاکید کرد: دبیرخانه شورای‌عالی اطلاع‌رسانی با نظارت سازمان مدیریت و برنامه کشور و همکاری بخش خصوصی اقدام به برگزاری این جشنواره خواهد کرد. همچنین مبلغ ۶۰۰‌میلیون تومان از سوی شورا به نهاد اجرایی نمایشگاه و جشنواره تسما واگذار خواهد شد.