با پیوستن کاربران اینترنتی نوجوان آمریکایی به سایت‌های شبکه اجتماعی، درصد زیادی از آنها قربانی تهدیدهای اینترنتی می‌شوند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، رایج‌ترین شکایت کاربران اینترنتی نوجوان آمریکایی امکان مشاهده اطلاعات خصوصی آنها از سوی دیگران است که خطر قرار گرفتن آنها در معرض تهدیدهای اینترنتی را افزایش می‌دهد.

براساس یافته‌های یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی، دخترها بیش از پسرها هدف تهدید در فضای سایبر قرار می‌گیرند و نوجوانانی که اطلاعات آنلاین خود را در دسترس دیگران قرار می‌دهند، نسبت به دیگران بیشتر آسیب‌پذیرند، هر چند به عقیده نوجوانان اکثر تهدیدها به هنگام آفلاین بودن رخ می‌دهد.

براساس این گزارش با پیوستن کاربران نوجوان به سایت‌های شبکه اجتماعی مانند مای‌اسپیس و فیس‌بوک،‌ اطلاعات شخصی آنها در معرض دید افراد زیادی قرار می‌گیرد.

براساس یافته‌های مطالعه یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی، ۳۹درصد از کاربران سایت‌های شبکه اجتماعی به نوعی مورد تهدیدهای سایبر قرار گرفته‌اند، در حالی که ۲۲درصد از نوجوانانی که کاربر این گونه سایت‌ها نبودند، با این مساله روبه‌رو شده‌اند. زیرا سایت‌های شبکه اجتماعی خود راهی برای این گونه تهدیدها ایجاد می‌کنند.