سرویس بلاگر از مشهورترین و پرکاربرترین سرویس‌های وبلاگ جهان توسط ایران فیلتر شد. به گزارش ایتنا، مدتی است که کاربران ایرانی در دسترسی به این سایت دچار مشکل شده‌اند و به ویژه وبلاگ‌نویسانی که از این سرویس برای نوشتن وبلاگ خود استفاده می‌کنند امکان دسترسی به آن را ندارند.کاربران این سایت هنگام مراجعه به آن، با پیغام متعارف فیلترینگ مواجه نمی‌شوند، اما نمی‌توانند به صفحات آن متصل گردند و نهایتا پس از مدتی پیغام خطا دریافت می‌کنند.ایتنا گزارش داده که این فیلترینگ به دستور مراجع مربوطه و توسط نرم‌افزار فیلترینگ شرکت امن‌افزار گستر شریف انجام شده است. یک مقام این شرکت گفته ما فقط باید یک سایت را می‌بستیم، اما چون نشانی موردنظر دارای آی پی یکسانی با بقیه وبلاگ‌ها است سایر این وبلاگ‌ها نیز مسدود شده‌اند.

این اقدام مخابرات باعث می‌شود اشخاصی که دارای وبلاگ در بلاگر هستند، نتوانند به پنل مدیریتی خود دسترسی پیدا کنند.

این که به دلیل بستن یک سایت یا یک وبلاگ، کل سرویس آن که دارای صدها و هزاران وبلاگ و مطالب مفید است، موضوعی است که انتقاد کارشناسان را در پی داشته است.

فیلترینگ اشتباهی یا مشکلات ناشی از نرم‌افزاهای ایرانی مورد استفاده قرار گرفته طی سال‌های اخیر مشکلات بسیار زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است. اخیرا روباتی که برای فیلترینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد سایت‌های بی‌شماری را تنها به دلیل لینک دادن اتفاقی به یک سایت یا وبلاگ فیلتر شده، مسدود می‌کند. شرکت فناوری اطلاعات نیز هنوز روش دقیق و روشنی برای چگونگی ارتباط صاحبان سایت‌های فیلتر شده و پیگیری موضوع آنان ارائه نکرده است.