ایران امسال برای دومین بار در سومین جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای جهان که اواخر تابستان در کشور کرواسی با پشتیبانی سازمان‌ملل متحد برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. دبیر جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای ایران با بیان اینکه ایران در جشنواره اول شرکت نکرده بود، گفت: دومین جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای جهان در سال ۲۰۰۵در کشور تونس برگزار شد.

احسان ریاضی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود: فعالیت‌های برگزاری این جشنواره در کشور و جمع‌آوری آثار و انتخاب برترین‌ها برای ارسال به جشنواره جهانی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در کشور آخر تیرماه است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال آثار در دو زمینه «نرم‌افزار» و «وب‌سایت» به پایگاه اینترنتی دبیرخانه دومین جشنواره به نشانی WWW.iranwsa.com مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آثار پس از دریافت، مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد و پس از انتخاب و برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره، اواسط مرداد برای شرکت در جشنواره جهانی ارسال خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای ایران بیان داشت: در این جشنواره ۸محور برای ارسال آثار وجود دارد که از آن جمله می‌توان به «آموزش الکترونیکی»، «فرهنگ‌الکترونیکی»، «ارائه الکترونیکی علوم» اشاره کرد.

وی «دولت الکترونیک»، «سلامت الکترونیک»، «تجارت الکترونیک»، «سرگرمی و بازی رایانه‌ای» را از دیگر محورهای ارسال آثار به جشنواره ذکر کرد.

ریاضی ادامه داد: زیرساخت‌های الکترونیکی از دیگر محورهای ارسال آثار به جشنواره است که شامل فعالیت‌های افراد و سازمان‌هایی است که در زمینه شکاف دیجیتالی فعالیت کرده‌اند. وی توضیح داد: از هر کدام از این ۸محور، یک اثر برتر برای شرکت در جشنواره جهانی ارسال خواهد شد.