اریک اشمیت: من عاشق گوشی بلک بری‌ام هستم

دنیای اقتصاد- اریک اشمیت مدیر اجرایی محبوب و شناخته شده شرکت گوگل اخیرا در یک مصاحبه با مجله گاردین گفته است که عاشق گوشی موبایل بلک بری خودش است. او در این مورد گفته است: «خیلی سعی کرده‌ام که ناگهان آن را کنار بگذارم. حتی بارها سعی کرده‌ام دستکش بپوشم تا به آن دست نزنم یا بر سر لری و سرگی داد بزنم که باید به کانادا نقل مکان کنیم. اما هیچ کدام از اینها فایده‌ای نداشت و من به گوشی بلک بری خودم معتاد هستم.»

به نظر می‌رسد صفحه کلید فیزیکی و QWERTY گوشی بلک بری همان چیزی است که اریک اشمیت را حسابی مجذوب خودش کرده است. با اینکه گوشی‌های موبایل با طراحی مشابه گوشی‌های بلک بری و البته سیستم عامل آندروید در بازار کم نیستند، اما مدیر اجرایی شرکت گوگل همچنان به بلک بری وفادار مانده است.

این در حالی است که شرکت گوگل قبلا درباره دستگاه‌هایی که کارکنانش باید استفاده کنند، بسیار سخت گیر بوده است، اما گویا این سخت گیری درمورد اشمیت کم رنگ‌تر است. از طرفی اریک اشمیت قبلا هم گفته بود که به نظر او آی‌پد مینی و نکسوس ۷ خیلی کوچک هستند و به همین دلیل از نکسوس ۱۰ استفاده می‌کند.

با این اوصاف شاید بعد از باراک اوباما، اریک اشمیت دومین آدم مهم و مشهوری است که با استفاده از گوشی بلک بری توجه رسانه‌ها را به خودش جلب کرده است.