تبلتی با قابلیت تبدیل شدن به نوت‌بوک

دنیای‌اقتصاد- شرکت Panasonic هم وارد بازار پر رونق انواع تبلت‌های چند رسانه‌ای شده است. این شرکت با محصول جدیدش به جمع‌ تولیدکنندگان تبلت‌های مبتنی بر ویندوز ۸ پیوست. این تبلت جدید و جالب با مدل Note AX۲ به بازار معرفی شده است و در واقع با استفاده از یک داکت کیبورد، به یک نوت‌بوک هم تبدیل می‌شود.

با نزدیک شدن به زمان انتشار رمسی ویندوز ۸ هر روز یک محصول تازه مبتنی بر این سیستم‌‌عامل جدید به بازار معرفی می‌شود.‌ حالا شرکت Panasonic که حضور چندان پر رنگی در بازار انواع تبلت‌ها نداشته است، سعی دارد با عرضه این محصول سهمی از این بازار پر رونق را به دست بیاورد.

این تبلت که با نام CF-AX۲ هم شناخته می‌شود، دارای نمایشگر ۶/۱۱ اینچی است که تصاویر را با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این تبلت هیبریدی مجهز به پردازنده سری Core i۵ یا Core i۷ شرکت Intel است و از رم ۴ گیگابایتی و هارد درایو SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد. Panasonic یک نسخه ارزان‌تر از این تبلت را هم با پردازنده Core i۵ وارد بازار خواهد کرد. این تبلت به اندازه اولترابوک‌های امروزی قدرت داشته و به راحتی‌ می‌تواند نقش تبلت و لپ‌تاپ را برای کاربرانش ایفا کند. این تبلت قابلیت پشتیبانی از شبکه LTE را داشته و از امکاناتی مانند پورت USB ۳.۰، Wi-Fi، بلوتوث و وب‌کم با وضوح ۷۲۰ پیکسلی بهره می‌برد. این شرکت اعلام کرده است که همزمان با انتشار نسخه نهایی ویندوز ۸ یعنی اواخر ماه اکتبر ماه با قیمت حدود ۲۰۰۰ دلار ابتدا وارد بازار ژاپن و در صورت موفقیت وارد بازار جهانی می‌شود.