لپ‌تاپ سبک و پرمخاطب اچ پی

دنیای‌اقتصاد- این روزها لپ‌تاپ‌های سبک وزن مخاطبان زیادی دارند و اکثر کاربران لپ‌تاپ به دنبال نمونه‌هایی هستند که وزن و حجم کمتری نسبت به سایر نمونه‌های لپ‌تاپ داشته باشد و در ضمن فاقد تجهیزاتی مانند اپتیکال درایو و... نیز نباشد. شرکت اچ پی یک لپ‌تاپ سبک و البته با قیمت مناسب برای علاقه‌مندان به این نوت‌بوک‌ها به بازار عرضه کرده است. این نوت‌بوک که وزن کمی دارد در نگاه اول ممکن است به عنوان یک مینی لپ‌تاپ توجه‌ها را به خود جلب کند. اما با بررسی بهتر آن متوجه می‌شوید که با نوت‌بوکی سبک وزن و در عین حال با قیمت مناسب مواجه هستید.

این نوت‌بوک که Pavilion DM۱-۴۱۰۰SE نام دارد از لپ‌تاپ‌های پرفروش و البته کمیاب اچ پی در بازار داخلی است که مدت زیادی از حضور آن در بازار نمی‌گذرد.

این لپ‌تاپ که به صفحه نمایش ۱۱ اینچی مجهز است دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده AMD E-۴۵۰ Dual Core ۱.۶۵ GHz، رم چهار گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت است.

کارت گرافیکی این لپ‌تاپ هم AMD Radeon HD ۶۳۲۰ Discrete-Class - MB UpTo ۱۹۷۳ MB است.

در مورد صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم باید بگوییم که صفحه نمایش ۱۱ اینچی این لپ‌تاپ از نوع ۱۱/۶Inch Diagonal HD BrightView LED-Backlit و با وضوح تصویر ۱۳۶۶×۷۶۸ نقطه در اینچ است.

تجهیز به درایو نوری DVD رایتر اکسترنال اورجینال HP، وب کم HP همراه با میکروفون دیجیتالی، بلوتوث داخلی، کارتخوان، دو عدد اسپیکر استریو همراه با سیستم صوتی بیتس، تاچ پد مالتی‌تاچ با دکمه خاموش و روشن و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ باقابلیت و پرمخاطب است.

از لحاظ امکانات ارتباطی نیز این لپ‌تاپ به شبکه ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰

Gigabit Ethernet LAN، شبکه بی‌سیم Wireless، پورت خروجی VGA، پورت HDMI و... مجهز است. همچنین لپ‌تاپ مذکور به دو پورت USB ۲.۰ و یک پورت USB ۳.۰ مجهز است. در مورد باتری لپ‌تاپ باقابلیت اچ پی هم باید بگوییم که این مینی لپ‌تاپ به باتری ۶ CELL با قابلیت کارکرد ۷ ساعت به طور مداوم مجهز است.

لپ‌تاپ ۶/۱ کیلوگرمی اچ پی که در رنگ‌های خاکستری، قرمز و مشکی به بازار عرضه شده است با قیمتی حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان به بازار داخلی عرضه شده است.