کامپیوتر چند منظوره با تکنولوژی NFC

دنیای‌اقتصاد- شرکت HP اولین کامپیوتر چند منظوره یا All in One خودش را در سال ۲۰۰۸ با نام TouchSmart به بازار عرضه کرد. با عرضه این محصول مشخص شد که تقاضای خوبی برای این کامپیوترها در بازار وجود دارد. به این ترتیب بود که HP روند طراحی و تولید این کامپیوترهای چند منظوره را ادامه داد و حالا به‌تازگی از جدیدترین کامپیوتر چندمنظوره خود با نامHP Spectre One را به بازار معرفی کرده است. این محصول مجهز به نمایشگر ۶/۲۳ اینچی و مبتنی بر تکنولوژی لمسی IR یا پنل چند لمسی خازنی است که در ابزارهای قبلی این شرکت هم به کار رفته. این کامپیوتر چندمنظوره جدید HP مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ بوده و از پردازنده Evy Bridge شرکت Intel بهره می‌برد. کارت گرافیک این دستگاه محصول شرکت NVIDIA بوده و ظرفیت رم آن به ۸ گیگابایت می‌رسد. امکانات ارتباطی این محصول هم شامل پورت‌های USB ۳.۰ و HDMI و البته وای فای است. فضای ذخیره‌سازی آن هم به صورت انتخابی، می‌تواند SSD یا HDD باشد و همچنین برای ارتقای سخت‌افزاری، بخش پشتی آن به راحتی باز شده و خود کاربران هم می‌توانند قطعات آن را تعویض کنند.

علاوه بر اینها، این دستگاه مجهز به تکنولوژی NFC است و به این ترتیب امکان انجام بعضی کارها با سرعت بیشتر را برای کاربرانش فراهم می‌کند، به‌عنوان مثال، این تکنولوژی برای اتصال سریع موبایل مجهز به یک تگ NFC یا اینکه انتقال عکس‌ها از ابزار مجهز به این تگ به کامپیوتر به‌کار می‌آید.

شرکت HP همچنین قرار است اپلیکیشن‌های ویژه استفاده بهینه از قابلیت‌های لمسی ویندوز ۸ را در فروشگاه اپلیکیشن‌های مایکروسافت قرار دهد. البته این کامپیوتر تنها محصول ویندوز ۸ شرکت HP نبوده و در کنار آن، این شرکت مدل‌های Envy ۲۰ و ۲۳ تاچ اسمارت را هم با ویندوز ۸ رونمایی کرده است. این دستگاه‌ها هم مختصات مشابهی داشته و دارای نمایشگرهای ۲۰ و ۲۳ اینچی هستند.

طبق اعلام شرکت HP کامپیوتر چندمنظوره HP Spectre One از ماه نوامبر با حداقل قیمت ۱۳۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.