ویدئو پروژکتورهایی با امکان پخش سه‌بعدی

دنیای‌اقتصاد- شرکت Epson در میان تبلیغات برندهای رقیب کاملا بی‌سر و صدا محصولات جدید خودش را معرفی می‌کند. این شرکت به تازگی سری جدیدی از دستگاه‌های ویدئو پروژکتور خانگی خودش را رونمایی کرده است. در این سری مدل‌های مختلفی مانندHome Cinema ۳۰۲۰، ۳۰۲۰e، ۵۰۲۰، ۵۰۲۰e و Pro Home Cinema ۶۰۲۰ معرفی شده‌اند.

این سری جدید ویدئو پروژکتورها قابلیت پخش تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل را داشته و امکان نمایش تصاویر سه‌بعدی را هم در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نکته جالب اینکه این دستگاه‌ها امکان تبدیل تصاویر دو بعدی به سه‌بعدی را هم دارند. مهم‌تر از همه، اینکه این ویدئو پروژکتورها همراه با دو عینک سه‌بعدی عرضه می‌شوند و امکان برقراری ارتباط بی‌سیم به صورت HD را هم با این عینک‌ها دارند. شدت روشنایی در مدل‌های ارزان‌تری مانند ۳۰۲۰ و ۳۰۲۰e به طور میانگین ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ انسی لومن است و کنتراست تصویر در مدل‌های ۵۰۲۰، ۵۰۲۰e و Pro ۶۰۲۰ برابر ۱ به ۱۰۰۰۰۰ است.

این محصولات جدید مبتنی بر تکنولوژی ۳LCD بوده و لامپ تصویر آنها برابر ۶۰۰۰ ساعت است. همچنین در مدل ۶۰۲۰ از لنزهای Fujinon OptiCinema استفاده شده است. شرکت Epson اعلام کرده است که این سه گروه جدید از ویدئو پروژکتورهای این شرکت با متوسط قیمت ۴۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۲۰۰۰ دلار روانه بازار می‌شوند. طبق اعلام این شرکت این محصولات قرار است از ماه اکتبر روانه بازار شوند.