مک‌بوک پروی گران قیمت اپل برای کاربران حرفه‌ای

دنیای‌اقتصاد- اگرچه لپ‌تاپ‌های گران قیمت در بازار مخاطبان چندانی ندارند، اما برخی از محصولات مانند لپ‌تاپ‌های جدید اپل با صفحه نمایش‌های رتینا توانسته‌اند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. یکی از این محصولات جدیدmac book pro اپل مجهز به صفحه نمایش retina با سایز ۴/۱۵ اینچ است.

در مورد طراحی ظاهری این لپ‌تاپ لوکس و زیبا باید بگوییم که ضخامت این دستگاه تنها ۱۸ میلی‌متر است که نسبت به مدل قبلی ۲۵ درصد باریک‌تر شده است. وزن دستگاه نیز تنها ۲ کیلوگرم است. البته این کاهش ضخامت و وزن، عواقب اجتناب‌ناپذیری را به همراه داشته است که مهم‌ترین و بارزترین آن، عدم وجود درایو نوری روی دستگاه است.

همچنین mac book pro جدید اپل تنها قابلیت خواندن کارت حافظه SD را دارد. علاوه بر این، پورت‌های شبکه Ethernet و FireWire نیز حذف شده‌اند، ولی در عوض پورت‌های پرسرعت USB ۳.۰ و Thunderbolt روی این لپ‌تاپ وجود دارند.

در مورد صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم باید بگوییم که اصلا نقطه قوت این لپ‌تاپ صفحه نمایش آن است. صفحه نمایش mac book pro اپل ۴/۱۵ اینچ با وضوح تصویر ۲۰۴۸×۱۰۸۰ نقطه در اینچ است.

اپل همچنین درRetina MacBook Pro از نسل سوم پردازنده‌های چهار هسته‌ای Intel Core i۷ با نام Ivy Bridge استفاده کرده است. این پردازنده‌ها نه تنها بسیار قدرتمندتر از مدل‌های پیشین هستند، بلکه مصرف انرژی کمتری نیز دارند. وظیفه پردازش گرافیکی نیز بر عهده کارت گرافیک مستقل NVIDIA GeForce GT ۶۵۰M است. این کارت گرافیک، قدرتی همانند کارت‌های گرافیک رده بالای GeForce GTX ۴۶۰M و GeForce GTX ۵۶۰M دارد و به راحتی جوابگوی سنگین‌ترین وظایف گرافیکی حتی اجرای بازی‌های کامپیوتری نیز خواهد بود.

اپل همچنین در Retina MacBook Pro برای اولین بار به طور کامل از حافظه‌های خشک (SSD) به جای هارد درایوهای همیشگی استفاده کرده است. این حافظه‌ها از سرعت بالایی برخوردارند و به هیچ عنوان قابل مقایسه با هاردهای استاندارد قبلی نیستند. به علاوه از آنجایی که این حافظه‌ها از نوع Flash هستند، برخلاف هاردهای معمولی بر اثر لرزش و ضربه‌های کوچک ایجاد شده بر اثر مصارف روزمره، دچار آسیب نمی‌شوند.

در مورد باتری این لپ‌تاپ هم باید بگوییم که باتری mac book pro retina بیش از هفت ساعت و نیم شارژدهی می‌کند.

به طور کلی تجهیز به صفحه نمایش Retina با دقت بالا و کیفیت بسیار بالا، طراحی باریک و سبک، تجهیز به سخت افزار قدرتمند، تجهیز به کیبورد و تاچ پد مطلوب، تجهیز به بلندگوهای با کیفیت و همچنین تجهیز به باتری با شارژدهی بالا از نقاط قوت این mac book pro است.

mac book pro جدید و باقابلیت اپل با قیمتی در حدود شش میلیون و ۶۰۰ هزار تا شش میلیون و ۶۶۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.