دنیای‌اقتصاد- این روزها بسیاری از کاربران انواع تبلت‌های چند رسانه‌ای بیشتر با هدف انجام بازی‌های ویدئویی به شکلی متفاوت آنها را می‌خرند. درست به همین دلیل هم هست که بسیاری از شرکت‌های تولید کننده به طراحی و تولید تبلت‌های ویژه بازی‌های ویدئویی رو آورده‌اند. در همین راستا به تازگی یک تبلت مخصوص بازی‌های ویدئویی با نام Wikipad را به بازار معرفی کرده است. این تبلت آندرویدی امکانات متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

تبلت Wikipad مجهز به کنترلرهایی برای انجام بهتر بازی بوده و مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نسخه ۱/۴ یا همان لوبیا ژله‌ای است. این تبلت دارای گواهی مخصوص PlayStation است که اجازه اجرای بازی‌های ویژه پلی‌استیشن موبایل را روی آن به کاربرانش می‌دهد. Wikipad دارای پردازنده ۴/۱ گیگاهرتزی Tegra ۳ شرکت Nvidia بوده و از رم یک گیگابایتی و یک نمایشگر ۱/۱۰ اینچی بزرگ از نوع IPS LCD با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل بهره می‌برد.

این تبلت در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی تولید شده و کاربران آن امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه microSD در اختیار دارند. این تبلت ویژه در حال حاضر با قیمت ارزان ۴۹۹ دلاری به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.