آی‌فون 5 و ویندوز 8 به رقابت با آندروید می‌روند
در حالی که اپل برای عرضه آی‌فون 5 برنامه‌ریزی می‌کند و گوشی‌های ویندوز فون هشت در راه بازارند، به نظر می‌رسد سیستم‌عامل آندروید بیشتر از همیشه به چالش کشیده شده است.

به گزارش موبنا، در حالی که کمتر از یک هفته به رونمایی از گوشی آی فون ۵ باقی مانده و چند مدل گوشی مبتنی بر ویندوز فون ۸ معرفی شده، کارشناسان معتقدند گوگل کم‌کم باید نگران رقبایی باشد که هر روز بیش از گذشته برای رقابت با گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید دندان تیز کرده‌اند. براساس مطالعاتی که به‌تازگی توسط شرکت IPR انجام شده، نسل بعدی آی فون تا یک ماه آینده به بازار می‌آید و تولیدکنندگانی از جمله نوکیا، سامسونگ و HTC اقدام به ساخت گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ کرده‌اند.
کارشناسان معتقدند تولیدکنندگانی که گوشی‌های آندرویدی تولید می‌کنند لازم است در استراتژی‌های خود تغییراتی ایجاد کنند و ابزارهایی با قابلیت‌های متفاوت و نو بسازند و این دستگاه‌ها را با قیمت رقابتی راهی بازار کنند. به گزارش IPR، قیمت نقش مهمی در تصمیم گیری خریداران ایفا می‌کند و یک عامل رقابتی در بازار به شمار می‌رود. از سوی دیگر، تحقیقاتی که در طول سال‌های گذشته و به ویژه سال جاری میلادی صورت گرفته نشان داده که تعداد کمی از کاربران از گوشی‌های آی‌فون به خرید گوشی‌های آندرویدی می‌پردازند.