دوربین‌های با قابلیت و با کاربری ساده

دنیای‌اقتصاد- شرکت Olympus به‌تازگی محصولات جدیدی را به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی کرده است. این دوربین‌های جدید با مدل‌های VH-۵۱۵ و VH-۴۱۰ از سری Stylus این شرکت به بازار معرفی شده‌اند. این دوربین‌ها حساسیت دو برابری در هنگام عکاسی دارند.

مدل VH-۵۱۵ مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی از نوع BSI CMOS است و از لنز واید ۲۵ میلیمتری بهره می‌برد. این لنز امکان زوم اپتیکال تا ۸ برابر را داشته و قدرت زوم دیجیتال آن به ۱۶ برابر می‌رسد. این دوربین مبتنی بر تکنولوژی Magic Filter بوده و از ۱۲ فیلتر مختلف برای ویرایش عکس‌های گرفته شده بهره می‌برد.

دوربین مدل VH-۴۱۰ هم قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسلی را داشته و از لنز واید ۲۶ میلیمتری بهره می‌برد. این لنز امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. کار با این دوربین بسیار ساده است و به این دلیل انتظار می‌رود از طرف کاربران خانگی با استقبال خوبی همراه شود. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح HD و با فرمت AVI را دارد.

هر دو این دوربین‌ها مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده و به این دلیل تصاویر با کیفیتی را ثبت و ذخیره می‌کنند. شرکت Olympus اعلام کرده است که این دوربین‌های جدیدش را از نیمه ماه سپتامبر به صورت رسمی روانه بازارهای جهانی خواهد کرد.