دوربین بدون آینه سبک و ارزان قیمت

دنیای‌اقتصاد- شرکت Fujifilm به‌تازگی یکی از جدیدترین دوربین‌های عکاسی دیجیتال خودش را معرفی کرده است. این دوربین که با نام X-E۱ به بازار معرفی شده، ساختاری سبک و قابل حمل دارد. این محصول جدید مبتنی بر تکنولوژی بدون آینه بوده و قابلیت عکاسی با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی را دارد. این شرکت قبل از این مدل جدید دوربین X-Pro۱ را معرفی کرده بود که بدنه بدون لنز آن گران قیمت (۱۷۰۰ دلار) بود اما کیفیت خوبی داشت. با این حال بسیاری از فعالان بازار این انتقاد را به X-Pro داشتند که چرا حسگر قدرتمند آن در مدلی ارزان‌تر قرار ندارد. حالا Fujifilm با معرفی دوربین جدید X-E۱ سعی دارد نظر آن دسته از خریدارانی را که به دنبال کیفیت و قیمت مناسب هستند، جلب کند.

این دوربین مجهز به Viewfinder یا چشمی OLED ساخت شرکت Sony بوده و قابلیت فیلمبرداری با وضوح full HD و سرعت ۲۴ فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. حداکثر حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی به ۲۵۶۰۰ می‌رسد که آن را از محصولات رقیب و مشابه متمایز می‌کند.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۸/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۸۰۰۰۰ نقطه در اینچ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین اندازه کوچک و جمع و جوری داشته و حجم آن به طور کلی تا ۳۰ درصد کمتر از مدل قبلی این شرکت یعنی X- است. شرکت Fujifilm اعلام کرده است که این دوربین جدیدش را به زودی روانه بازارهای جهانی می‌کند.