دنیای‌اقتصاد- با گسترش فضای تبادل اطلاعات در دنیا مجازی، نیاز به ذخیره و جابه‌جایی ایمن این اطلاعات هم بیشتر از قبل حس می‌شود. درست به همین دلیل هم هست که بازار هاردهای اکسترنال هر روز داغ‌تر و داغ‌تر می‌شود. این هاردهای اکسترنال سرعت خوبی برای انتقال اطلاعات دارند و انواع مختلفی برای کاربردها و کاربران متفاوت دارند. در میان کاربران مختلف حرفه‌ای‌ها همیشه به دنبال محصولات خاصی هستند که به ویژه اطلاعات آنها را در فضایی امن حفظ کنند. درست به همین دلیل هم هست که وب سایت پی سی مگزین به تازگی فهرستی از هاردهای اکسترنال مناسب برای کاربران حرفه‌ای منتشر کرده است که آنها را در پایین می‌خوانید:

مدل My Book VelociRaptor Duo از Western Digital:
این محصول در واقع دومین هارددیسک رومیزی شرکت Western Digital است که از پورت پر سرعت Thunderbolt پشتیبانی می‌کند و مبتنی بر تکنولوژی کاهش مصرف برق هم هست. ظرفیت این هارددرایو یک ترابایت است که در قلب هارد پرسرعت VelociRaptor قرار دارد. این هارد همراه با کابل Thunderbolt با قیمت 900 دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.


Promise Pegasus R4 از Western Digital:
این دستگاه قدم بعدی شرکت Western Digital از نظر حجم حافظه است. این درایور توانایی میزبانی چهار هارد داخلی را دارد که این برابر حجمی معادل ۴ الی ۸ ترابایت است. به این ترتیب این هارد اکسترنال بسته به ظرفیتش با قیمتی از حداقل ۱۰۰۰ دلار تا حداکثر ۱۵۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل Little Big Disk Thunderbolt SSD از LaCie:
این هارد اکسترنال یکی از اولین هاردهای SSD رومیزی است که از پورت Thunderbolt پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب در دسته گران‌ترین‌های بازار است. این هارد با سرعت بسیار خوبی کار می‌کند و با ظرفیت 240 گیگابایت به بازار عرضه شده ا‌ست. برای خرید این هارد باید 800 دلار هزینه کنید.

مدل Solo G3 از IoSafe:
بسیاری از فعالان بازار معتقدند که از لحاظ تجهیز به پورت USB ۳.۰ هیچ هارددرایوی نمی‌تواند به پای Solo G۳ برسد. این هارد درایو ظرفیت ۳ ترابایتی داشته و از دو پورت USB ۳.۰ بهره می‌برد. این هارد درایو از بدنه محکم ساخته شده است و اطلاعات کاربران را در همه شرایط چه گرما یا سرما و حتی در مقابل ضربات احتمالی حفظ می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که مقاوت زیاد این هارد باعث شده که وزن آن نزدیک به ۷ کیلوگرم برسد. این محصول در حال حاضر قیمتی معادل ۳۹۰ دلار دارد.


مدل Promise Pegasus R۶ از Western Digital:
Promise Pegasus R6 هم یکی از هارددرایوهای مجهز به پورت Thunderbolt است که از لحاظ حجم داده و سرعت در حال حاضر جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود. ظرفیت این هارددرایو برابر 12 ترابایت است و با قیمتی نسبتا گران و در حدود 2000 دلار به بازار عرضه‌می‌شود.